Sweet Dream

Sweet Dream 
Sweet Dream

Zin in iets verkoelends, wat toch gezond is en er ook nog eens gezellig uitziet?

Nou dat kan, het is namelijk weer frambozentijd en als je toevallig ook nog mascarpone en slagroom in huis hebt kun je meteen aan de slag (ja ik weet het, dit zijn verzadigde vetten maar die zijn toch gezond)🙂

Heb je deze spullen niet in huis dan niet getreurd Albert Heijn is alle dagen open zelfs op Zondag.

Met dit dessert kun je volop experimenteren. Houd je bijvoorbeeld meer van kersen, aardbeien of blauwe bessen dan gebruik je die in plaats van frambozen.

De combinatie van mascarpone, slagroom en het zoete fruitmengsel zorgen voor een heerlijke romige smaakbeleving (bijna alsof je droomt)🙂 en dat is heel iets anders dan de smaak van een ‘supermarkt-toetje’ kan ik je vertellen.

Dus…..mocht het je op bepaalde momenten in je leven eventjes niet zo meezitten dan kun je zich toch nog in hogere sferen wanen (dankzij het lichte en luchtige) van dit hemelse toetje, echt het helpt!

Voor twee personen.

Ingrediënten:

  • 200 gram verse of diepvries frambozen

  • 100 ml. water

  • 2 eetlepels kokosbloesemsuiker

  • 1 bekertje (biologische) slagroom

  • 1 bakje mascarpone

  • 1 eetlepel (biologische)cacaopoeder

  • 2 zakjes (biologische bourbon) vanillesuiker

  • 2 handjes gehakte noten

  • 1 theelepel (biologische) maizena

  • 1 eetlepel volle melk

  • 2 eetlepels water

 Bereidingswijze:

Fruitmengsel:

  • 100 ml. water in een pannetje aan de kook laten komen.

  • Frambozen  en kokosbloesemsuiker toevoegen en 1 minuutje op laag vuur laten koken.

  • 1 theelepel maizena met 2 eetlepels water vermengen en door de frambozen roeren.

  • Dit mengsel al roerend opnieuw aan de kook laten komen, daarna van het vuur afzetten en in een kom laten afkoelen.

Chocomascarpone:

Slagroom, mascarpone. vanillesuiker, cacaopoeder en de melk met een handmixer luchtig kloppen.

Opmaak:

Vul dessertschaaltjes of ijscoupes afwisselend met het fruitmengsel en de choco-mascarpone en versier met de gehakte nootjes en eventueel wat vers fruit.

Als je eens een etentje geeft voor een grote groep mensen is dit ook een ideaal recept, je kunt dit toetje namelijk ruim van tevoren klaarmaken (wel de ingrediënten even aanpassen anders wordt het een slagveld, iedereen wil natuurlijk een schepje van deze zaligheid zien te bemachtigen)😉

8 thoughts on “Sweet Dream

  1. WOH wat is dit lekker, niet helemaal WAPF proef maar is al te laat ben er al aan verslingert. Ik maak het zonder de noten en cacao, met een beetje meer vanille, is echt heerlijk. Mis je blogs.

    • Hoi Audrey,

      Ja, lekker hè!
      Ik ben blij dat jij er ook zo van geniet.
      Het bloggen staat inderdaad stil.
      Belangrijke privézaken eisen op dit moment mijn volle aandacht op, mijn moeder (82 jaar) is namelijk gevallen.
      Daarbij heeft zij een lelijke wond aan haar been opgelopen. en kan nu niet meer goed uit de voeten.
      Daarom steun ik mijn vader (ook 82 jaar) waar ik maar kan……
      Het is voor mij fijn om te horen dat iemand mijn blogs mist maar voor jou is het minder leuk natuurlijk😦
      Sorry daarvoor……

  2. Dat is minder mooi, fijn dat jij ze kunt helpen dan. Het bloggen komt wel weer, zeker weten. ik stuur je blogs (site) naar familie en bekenden en hoor dat zij er ook veel aan hebben en ze leuk en leerzaam vinden.
    Beterschap voor je moeder.

    • Echt leuk om te horen dat jouw familieleden en bekenden mijn blogs net zo kunnen waarderen als dat jij dat doet.
      Bedankt voor deze feedback, dat doet me echt goed.
      Hartelijke groetjes van Marion.

  3. Hoi Marion,

    Heel veel sterkte toegewenst lieverd, wat fijn dat je er voor ze kunt zijn in deze moeilijke tijd.

    Is zoonlief nog steeds glutenvrij?😉

    • Hoi Sandra,

      Hartelijk dank voor de goede wensen.
      Wat het glutenvrije leven van zoonlief betreft het volgende: door zijn (af en toe) turbulente (vrienden) leven blijft van zijn glutenvrije bestaan helaas niet veel meer overeind.
      Glutenvrij eten en drinken (in biertjes zitten namelijk ook gluten) is en blijft moeilijk te combineren met zijn sociale activiteiten😉
      Thuis letten we er wel op🙂
      Wat leuk dat je er naar informeert🙂

  4. Toevallig net een interview met dr. Tom O’Bryan gekeken, vandaar.😉

    Mocht je eventueel nog interesse hebben in achtergrond informatie over gluten in het Nederlands, kijk dan eens bij melchiormeijer.wordpress.com (Het Paleo Perspectief)

    Bier/pils, waarschijnlijk voor veel mannen het grote struikelblok… gelukkig trap jij niet in de val van glutenvrije produkten.

    Uiteraard zorgen we met liefde voor onze ouders/kinderen, met jou alles in orde? Jij bent ook belangrijk, je weet wel: eerst je eigen zuurstofmasker opzetten in geval van nood, verzorgen van basisbehoeften.🙂

    • Bedankt voor de tip.
      Nee, glutenvrije producten daar trap ik inderdaad niet in, het zijn meestal zeer zwaar bewerkte producten.
      Met mij is gelukkig alles in orde, ik zorg goed voor mezelf.
      Vandaar dat ik nu ook bijna niets meer met internet doe, dat slokt teveel kostbare tijd op.
      Die tijd kan ik nu beter aan mijn ouders besteden vind ik.
      Wanneer er weer meer ruimte komt om te bloggen zal ik het zeker weer met heel veel liefde doen.
      That’s me: Of ik doe iets bewust en met heel veel liefde of ik doe het niet, en aangezien een mens ‘geen twee heren kan dienen’ (en zeer zeker geen tien) gaat mijn hart nu uit naar mijn ouders.
      Maar ik vind het wel leuk om even jouw berichtje te beantwoorden.
      Leuke metafoor trouwens van dat zuurstofmasker🙂

Leave a Reply

