‘ Koninklijk Banket ‘ tijdens W.K voetbal.

DSCN2110

De barbeque was 1 groot feest (een beetje een rommelig feest dat wel omdat Nederland op een bepaald moment van Mexico dreigde te verliezen).
Tjonge,jonge wat een stressvol gebeuren is dat voetbal toch!

Als ik tijd had gehad om het spontaan plaatsvinden van een ‘ nervous breakdown‘  te filmen hadden we nou het mooiste reclamespotje gehad van hoe een trouwe fan zich niet hoort te gedragen.
Ik wist trouwens niet dat er zoveel verschillende scheldwoorden bestonden voor het woord kluns (lamzak, geitenbreier, eikel, Jan met de korte achternaam en dan steeds erger in de overtreffende trap).

Mijn dochter en ik waren de enige vrouwen in huis en overgeleverd aan de adrenaline van al die mannen, tot overmaat van ramp ging mijn dochter van de weeromstuit ook nog meedoen en vloekte zij op het laatst net zo hard mee (en misschien nog wel erger)….

Op het moment supreme (toen Nederland die penalty kreeg) ben ik van alle ellende maar op het toilet gaan zitten omdat dat nog het enige rustige plekje in huis was.
Met mijn handen mijn oren toedekkend bedacht ik mij hoe het feest verder zou verlopen als Nederland zou verliezen, en o hel, daarbij moet iets mis zijn gegaan want ineens lag de wc-verfrisser in de toiletpot en moest ik dat ding er met mijn handen weer uit zien te vissen (lang leve de desinfecterende zeep).

Gelukkig kreeg ik daardoor toch nog mee (aan de positieve geluiden te horen die vanuit de woonkamer opstegen) dat mijn zorgen ongegrond waren geweest, 2-1 yes we hadden gewonnen!!!!

We konden weer met een gerust hart verder vieren en genieten van al het lekkers dat de jongens hadden meegebracht, ze hadden zich echt uitgesloofd, wat dat betreft komen er steeds meer onontdekte talenten aan het licht🙂 ( en daardoor wordt deze moeder steeds enthousiaster).

DSCN2102 DSCN2107  DSCN2105

 

Leave a Reply

