Feestgedruis! Reden voor een Feestelijke Dis

Vanochtend heb ik mijn warme nestje al heel vroeg moeten verlaten omdat ik vandaag heel wat hongerige monden heb te voeden!

babyvogeltje

Een paar vrienden van de kinderen komen op bezoek ter ere van de verjaardag van mijn zoon ( nu niet allemaal massaal beginnen te feliciteren hoor want hij is pas volgende week jarig)😉 en van mijn dochter, zij heeft haar pleidooi voor haar opleiding (zeer) succesvol afgerond.

Eigenlijk doen we niet meer aan verjaardagen maar ach, hij wordt 21.

De bedoeling is dat we wat vlees bruin en gaar gaan roosteren boven gloeiend hete kooltjes. 
We hebben afgesproken dat wij het (biologisch) vlees doen (en hier en daar nog wat kleine dingetjes) en dat zij ieder een bijgerechtje maken, dat is mij de vorige keer heel goed bevallen :-) 

Barbecuen met biologisch (wildernis)vlees is anders niet te betalen (althans niet voor mij) dat is gewoon zo.
 
Aanvankelijk was het de bedoeling om eerst een flinke wandeling te gaan maken door een onherbergzaam, afgelegen, onbewoonbaar, ruig, woest en verlaten gebied maar gezien de weergoden ons vandaag behoorlijk in de steek laten zien we daar maar vanaf, ik zie mijn geest namelijk al door de modder kruipen😦

De voorbereidingen voor de barbecue zijn dus in volle gang:

DSCN2087

de kipfilet en zalm staan al in de marinade………

DSCN2058 DSCN2055 DSCN2072

 en de banaan/kokosmelk- en oranje (want Nederland moet vandaag voetballen) sinaasappel-ijsjes zijn ook al klaar.

DSCN2063

Het wordt een lange dag die waarschijnlijk tot in de late uurtjes blijft voortduren dus ook nog maar snel een duizelingwekkend lekker toetje in elkaar geflanst.

De recepten van de marinades volgen nog want ik heb hier en daar maar wat geëxperimenteerd, ik moet ze dus eerst zelf  nog even proeven.

Het recept voor het toetje komt er uiteraard ook aan….

Brrrr….wat een weer😦
Gelukkig beschikken we over een afdakje waar we vandaag lekker droog en beschut kunnen vertoeven…….

 

2 thoughts on “Feestgedruis! Reden voor een Feestelijke Dis

  1. Toch alvast van harte een fijne verjaardag gewenst en een fijn feest ter ere van het succesvolle pleidooi.
    Ziet er smakelijk uit,en het weer….ach daar kun je niets aan veranderen.Warmte komt van je gasten!
    ad

    • Hoi Ad,

      Leuk dat je weer eens een bezoekje komt brengen op mijn blog en bedankt voor de felicitaties en complimenten.
      Je hebt groot gelijk, warmte komt van de gasten (waar haal je toch iedere keer weer die wijsheid vandaan)🙂
      Aan menselijke warmte in ieder geval geen gebrek met deze gasten want het zijn stuk voor stuk leuke jonge mensen (die in hun nog zo jonge leven al zoveel hebben meegemaakt).
      Het was in ieder geval weer een reuze gezellig samenzijn.

      Groetjes Marion.

Leave a Reply

