Grote portie spaghetti annex lasagnesaus voor plusminus 15 personen (als het grote eters zijn anders genoeg voor 20 personen).

hitte

” Eens kijken wat het weer vandaag doet, anders maar weer een grote portie spaghetti-saus maken (om in te vriezen), voor die dagen dat de hitte me weer koud op het dak valt “.

DSCN2002

Deze woorden: eergisteren door mij uitgesproken, gisteren maar meteen kracht bij gezet! Dat noemen ze nou de daad bij het woord voegen.
Ik ben om 16:40 begonnen met alle groenten schoon te maken en te snijden (samen met mijn Magimix-je) en een uur later was ik de trotse bezitter van een supergrote portie (uiteraard geheel biologische) spaghetti-annex- lasagnesaus, wat je zelf wilt.

 DSCN1994
Wij houden van een goedgevulde saus dus er is heel wat groenten doorheen gegaan:

  • 3 grote courgettes

  • 2 grote paprika’s

  • 3 dikke stangen prei

  • 4 dikke uien

  • 3 hele dikke knoflooktenen

  • 1 aubergine

  • 3 winterpenen

  • Verse kruiden uit eigen tuin zoals oregano, basilicum, lavas, olijf- en kerriekruid.

Verder nog 4 flessen gezeefde tomaten.

Voor de prijs van?
Tadaaaaa………30 eurootjes (inclusief 1 kilo wildernis-rundergehakt van Freenature).

Ik heb het dan wel alleen over de saus. De prijs van de pastasoort moet je er nog bij optellen…..

Komt neer op 2 euro aan saus per persoon, dat is toch NIKS voor een compleet biologische maaltijd? Laat wat mij betreft de zomer nu maar komen😉

Afbeelding.

O ja, ik vermoed dat iedereen tegenwoordig zelf wel een lekkere spaghettisaus in elkaar kan flansen, vandaar deze keer dus geen uitgebreid recept.
Mocht er toch vraag naar zijn laat het me dan maar even weten.

 

 

 

Leave a Reply

