Nieuwe eethoek?

eethoek

Die moest natuurlijk ingewijd worden, dus…..reden voor een (eet) feestje…..

Maar helaas geen zin om uren in de keuken te staan kokkerellen, het zal nog wel met mijn stemming van de laatste tijd te maken hebben.
Hormonen, volle nestsyndroom of, astrologisch gezien, een zeer moeilijke transit wie zal het zeggen.

We hadden een paar vrienden van onze kinderen uitgenodigd want, hoe meer zielen hoe meer vreugd natuurlijk (en hoe meer bewonderaars voor mijn nieuwe eethoek)😉 Bah, wat een ego…..
Ik had ze mijn dilemma voorgelegd en gevraagd of iedereen wat lekkers wilde klaarmaken en meenemen. Zo zouden we de rollen eens voor één keertje omdraaien.

In plaats dat Onder Moeders Vleugels (zoals altijd) in haar eentje (met man) de catering zou verzorgen zouden de schatjes nu zelf in actie komen en hun eigen steentje bijdragen.
Ze hoefden geen superprestatie te leveren waarvan we na één hap al in de zevende hemel zouden geraken, nee hoor, gewoon leuk wat hapjes…..
Ik geef het toe, het was een beetje een wanhopige poging een oplossing te vinden voor mijn(overgangs) problemen maar ik zit wat dat betreft nog middenin een zoekproces.
En als ik me niet vergis hoopt iedereen hier dat het maar tijdelijk is….maar dat kan ik nu nog niet beloven😉

Al met al is het een hele gezellige dag geworden, ik stond verbaasd van de gerechten die de jongelui hadden meegenomen. De liefde spatte er dan ook vanaf .
Niks geen kant-en klare hapjes maar alles puur natuur.

Om dat puur nature te bekrachtigen zijn we na afloop nog een lange wandeling gaan maken in de Brunssummer-heide en zittend in een kring,  op een paar grote keien, werd unaniem besloten dat het een zeer geslaagde en voor herhaling vatbare dag was.

Door het mooie weer hebben we, hoe hilarisch, niet al te lang aan de nieuwe eethoek gezeten maar lekker buiten in het zonnetje……

Deze gerechten verschenen op tafel:

tomatensoepDSCN1912DSCN1917DSCN1914DSCN1920

En nog een lekkere cheesecake, maar daar ben ik helaas vergeten een foto van te maken dus…. die houden jullie nog tegoed.

Kortom…..genieten, de dag van deze moederkloek kon weer eens even niet meer stuk.

P.S De afbeelding van de eethoek komt trouwens van Vincent Sheppard.com.
Voordat ik een foto van mijn eigen eethoek kan maken moet ik eerst alle ‘troep’ opruimen.
Hij ligt namelijk bezaait met kookboeken/tijdschriften, laptops, goocheltrucs van mijn zoon, zakjes met zaaigoed, boeken over (moes)tuinieren enz.
Tja, dat is het nadeel van een grote eettafel, nog meer ruimte voor  ‘ rommel ‘  maar het kan ook best wel een gezellige toestand zijn….zo af en toe! 

 

Leave a Reply

