Chez Carlos & Thorsten

Ik ben net terug van een spontane ‘ wandeling ‘ in mijn eentje. Het gebeurd tegenwoordig wel vaker dat ik ineens de behoefte voel om (heel impulsief) mijn vleugels uit te slaan en er vervolgens in mijn eentje op uit te trekken…. Hup, de ene voet voor de andere zetten en let’s go, totaal zonder doel overigens….. Doelloos zijn vind ik tegenwoordig een heerlijk gevoel ( het zullen de hormonen wel zijn, maar daar wil ik het nu niet over hebben).

Wat zo leuk is aan zo’n ongepland uitstapje in mijn uppie is, dat ik dan eens helemaal mijn eigen impulsen kan volgen (en dat zijn er nogal wat, in mijn hoofd gaat het er namelijk vaak zeer chaotisch aan toe).

Zo ook nu weer, mijn impulsen stuurden mij richting het centrum alwaar ik heen en weer sjeesde tussen afgeprijsde dameslingerie ( onderbroeken zeg maar), leggings, blaarpleisters ( vreselijk wat nieuwe schoenen met tere vrouwenvoetjes doen) en rijstvellen bij de Toko.

Zonder dat ik het echt in de gaten had botste ik ineens tegen de marktkraam op van Thorsten en Carlo, en dat is echt toevallig want hun kraam staat pal tegenover de Mc Donalds, een stukje Heerlen waar ik totaal niets mee hebūüėČ

Thorsten en carlos

Voordat ik het wist was ik in een leuk gesprek verwikkeld met Thorsten (of Carlos) ik moet nog even uitvogelen wie wie is. Hij was druk bezig zijn eigen lunch te regelen op een tweepits gastoestelletje. Uiteraard met biologische groenten en grasgevoerd vlees (gehakt) van de Schotse Hooglanders.

Zo leuk om met mensen te praten die op dezelfde golflengte zitten als ikzelf (buiten internet komt dat helaas niet zo vaak voor).

Onze passie is duidelijk: alles wat maar te maken heeft met gezonde voeding heeft onze aandacht, hij heeft zelfs dezelfde opleiding gedaan als ik ( Voeding, Gezondheid en Levenswijzeconsulent). 

We hadden maar een half woord nodig en konden daar zeker weer 10 minuten mee vooruit ( zelfs het gedachtegoed van Weston Price is nog even voorbij gekomen).¬† Hij vertelde dat hij 15 jaar vegetari√ęr is geweest maar uiteindelijk toch weer vlees is gaan eten, dus dat hadden we ook al gemeen. Niet dat ik het z√≥ lang heb volgehouden om vegetari√ęr te zijn maar toch schept zo’n klein detail meteen al een band.

Ik ben blij verrast met de wetenschap dat er nu ook biologische groenten  op de markt te verkrijgen is. Ze hebben een groot assortiment en het is nog betaalbaar ook, al dacht een andere mevrouw daar anders over.

Ze vroeg wat ¬†een biologische banaan kostte. Thorsten (of Carlos) antwoordde: ‘ 0,50 mevrouw ‘ waarop die mevrouw (als door een wesp gestoken) terug reageerde: ‘ nee, laat dan maar zitten, ik ga wel naar de Mc Donalds, daar krijg ik een hele hamburger voor 1 euro en daar zit ik nog langer vol van ook ‘.¬†

Nou wil ik geen kwaad woord zeggen over een hamburger (mits hij van 100% grasgevoerd rundvlees is gemaakt sla ik die beslist ook niet af) alleen ben ik bang dat je daar bij Mc Donalds¬†niet op hoeft te rekenen. Dus dan toch maar liever gaan met die banaan……

Op 15 Augustus 2014 openen Carlos en Thorsten de deuren van hun biologische (eet) winkel in de Honigmanstraat te Heerlen ( zie ook hun Facebookpagina). Als ik het goed begrepen heb kun je daar¬†dan¬†ook gezonde kant en klaarmaaltijden kopen en komt er een smoothie-bar. Ze zijn namelijk heel begaan met mensen die met z’n tweetjes werken, wel gezond willen eten maar daar de tijd niet voor vinden. Ik weet niet of je er ter plekke ¬†ook iets kunt eten maar als dat zo is dan weet ik nu al dat Chez Carlos en Thorsten mijn nieuwe stam ‘ kroeg ‘¬†wordt.

Dus……als jullie me ¬†vanaf 15 Augustus zoeken dan weet je waar ik te vinden ben (niet dat ik het nu nog zo druk heb als moeder wiens ‘ plicht ‘ er, na 26 jaren trouwe dienst, bijna opzit)ūüôā maar een keertje niet hoeven koken is toch wel heeeeeel errrug lekker!!!

Leave a Reply

