Uranus in aspect met Pluto

poor-pluto-planet

Mijn zoon is met deze planeetstand geboren (en met hem nog zoveel andere jongens en meisjes).

Ik vind onderstaande tekst in ieder geval heel herkenbaar en ik ben dan ook heel blij dat ik hier mijn voordeel mee heb kunnen doen.

Dit soort (astrologische) teksten lieten mij vaak inzien dat mijn zoon niet zomaar ‘ lastig ‘ was, dat hij niet met opzet deed zoals hij (vaak) deed. Bovendien lieten deze teksten mij inzien dat zijn (bij tijd en wijlen) onhandelbare gedrag niet per definitie te wijten was aan een fout in onze opvoeding. Ook gaven ze mij hoop op betere tijden😉 en die tijden zijn nu (eindelijk) aangebroken🙂

Deze tekst zet ik hier niet neer om mijn zoon in een slecht daglicht te plaatsen. Ik wil hier alleen maar mee benadrukken dat, in het gedrag van een mens, vaak nog meer mysteriën een rol spelen dan alleen dat wat wij op het eerste oog kunnen zien.

Uranus in aspect met Pluto.

Als dit aspect is doorverbonden met persoonlijke inhouden, dan heeft deze persoon grote behoefte aan grote omwentelingen, en krijg je een soort innerlijke en uiterlijke machtsstrijd om de onderste steen boven te willen halen, om de individualiteit te benadrukken.

Dat geeft iets onhandelbaars en iets provocatiefs.

De persoon in kwestie met dit aspect kan onderhevig zijn aan plotseling oplaaiende intense spanningen.

Door dit aspect wordt het rusteloze en impulsieve in hun karakter nog eens aangewakkerd.

Dit aspect geeft een enorm potentieel aan speur-en onderzoeksmogelijkheden.

Gespannenheid in het karakter vinden we altijd terug in geval er persoonlijke planeten betrokken zijn bij dit aspect, evenals een rusteloos zoeken, het graven in dingen die anders zijn dan de alledaagse, en een enorm verzet tegen alles wat ons van bovenaf wordt opgelegd.

Deze persoon wil de zaakjes zelf in de hand houden en alles op zijn eigen manier doen.

Machts- en gezagsconflicten, soms onopvoedbaarheid en onhandelbaarheid zijn mogelijke uitwerkingen van dit aspect, maar tegelijkertijd een verbeten wilskracht om een eigen leven op te bouwen en de eigen individualiteit op te bouwen.

Wanneer deze aspecten doorverbonden zijn met persoonlijke inhouden, willen we het recht op falen hebben en hebben dat ook nodig om in het leven te kunnen groeien.

Deze persoon wil groeien zoals hij/zij dat voelt en wilt, ongeacht de goede raad van ouderen.

Ik ben even kwijt uit welke bron deze tekst afkomstig is. Ik heb hem ooit eens voor mezelf opgeschreven en er (helaas) geen bron bij vermeld.

Afbeelding karmajello.com

Leave a Reply

