Spinazietaart met Geitenkaas

DSCN0047

Gisteren had ik niet veel puf om te koken. Mijn rug speelt namelijk een beetje opšŸ˜¦

Gelukkig heb ik dan altijd nog dit makkelijke, lekkere en goedkope (want het is vleesloos) alternatief achter de hand.

Ik heb het nog net kunnen opbrengen om 20 minuten aan het aanrecht te staan (zo lang duurt het namelijk maar voordat je dit gerecht in elkaar heb geflanst) om dan vervolgens weer snel op de bank te kruipen.

Daar het gerecht nog 40 minuten in de oven moest garen had ik Ā zelfs nog tijd over om een heilzaam dutje te doen. Ik hoop maar dat het snel beter gaat met mijn rug (volgens mij zit ik teveel voor de computer)šŸ˜¦

Spinazietaart met Geitenkaas.

DSCN0048

Ingrediƫnten:

  • 8 plakjes roomboter (spelt) bladerdeeg

  • 25 gram boter

  • 2 uien, in dunne ringen

  • 8 dikke plakken geitenkaas jong belegenĀ 

  • 1 citroen, schoongeboend

  • 1 pak bladspinazie (450 gram, diepvries) ontdooid

  • 1 ei, gesplitst

  • bakpapier

Bereidingswijze

  • Verwarm de oven voor op 200 graden

  • Leg vier plakjes deeg in een vierkant op een met bakpapier beklede bakplaat. Laat de randen iets overlappen en druk aan.

  • Verhit de boter in een koekepan en bak de uien in 7 minuten goudbruin.

  • Leg vier plakken kaas op het deeg, laat de randen vrij.

  • Rasp de schil van de citroen.

  • Doe de ontdooide spinazie in een zeef en duw met een lepel het vocht eruit. Meng in een kom met de ui, de citroenrasp, eiwit en peper en zout.

  • Verdeel over het deeg en verdeel daarover de rest van de kaas. Dek af met de rest van het deeg.

  • Bestrijk de deegranden met eigeel en vouw de randen op.

  • Maak met een vork schuine strepen in het deeg. Bestrijk met de rest van het eigeel.

  • Bak in het midden van de oven in 40 minuten goudbruin en gaar.

Als je nog zin en tijd over hebt (en geen pijn in je rug) kun je er nog een lekkere frisse wintersalade bij geven.Ā 

Zo, ik heb mijn rug weer genoeg gepijnigd voor vandaag, snel voor die computer uit.

Leave a Reply

