Fresh Milk Straight From The Farm

DSCN1737 DSCN1738

Kijk eens wat een leuke fles. Hij is ideaal om verse melk in te halen. Bij sommige boeren moet je namelijk zelf flessen meenemen om de (rauwe) melk in te vervoeren.

Ik kreeg mijn exemplaar met kerstmis cadeau van een vriend van mijn zoon.

Hij heeft hem bij Xenos gekocht. De prijs weet ik niet want dat is onbeleefd om te vragen😉 hij zal in ieder geval niet peperduur zijn geweest want hij is zelf ook maar een ‘ arme ‘ student.

Zijn broer heeft hem op dit idee gebracht.  Hij heeft deze fles (met verse melk erin) namelijk zelf cadeau gedaan aan zijn  huisgenote die uit een ander land komt (welk land weet ik niet meer). Het is in ieder geval een land waar het de normaalste zaak van de wereld is om vers getapte melk te drinken🙂

Lees hier nog eens over alle voordelen van (biologische) rauwe melk.

Misschien is dit ook een leuke (cadeau) tip voor jou? 

Ik ga vandaag ook maar weer eens mijn rondje maken:

Verse melk halen bij de boer en naar de boerderijwinkel.

Support local farmers

8 thoughts on “Fresh Milk Straight From The Farm

  1. Lang leve de rauwe melk!
    Ik ga straks ook weer “de boer op”!🙂
    Nog een tip (misschien doe je dit al): beker melk, scheut slagroom, en dan een rauwe eierdooier er doorheen klutsen.
    Goed schudden, en hmmmmmmm…. heerlijk drankje! Je proeft van de dooier niks terug.

  2. Ze komt uit Litouwen😉 En ik weet dat ze in Estland ook dichterbij het voedsel staan dat ze eten, veel mensen hebben een eigen moestuin en gaan het bos in om bessen en paddenstoelen te verzamelen.

    • Heej Mark,

      Leuk dat je reageert.
      Klopt, het was Litouwen nu herinner ik het me weer.
      Valt me eigenlijk wel tegen dat ik dit soort details nog steeds vergeet, ondanks dat ik toch al een poosje aan de rauwe melk zit😉
      Het kan natuurlijk ook gewoon aan de aard van het beestje liggen.

      Op naar Estland dus, het lijkt me heerlijk.
      Als jij van plan bent om daar te gaan wonen kom ik (komen wij) je zeer zeker eens bezoeken🙂

      Bedankt voor je reactie en tot gauw.
      P.S Hoe heet jouw blog ook alweer? Iemand heeft per ongeluk jouw briefje weggegooid😦

      • Haha ja Estland is een heerlijk land, ik snap wel dat mijn zus daar zo graag is.
        Het is alleen een beetje moeilijk met de taal, als je buiten de stad woont zul je wel echt Ests moeten praten met de mensen om je heen.
        Mijn blog heet amelanchier-lamarckii.tumblr.com😀

        Tot gauw🙂

      • O jee, Ests praten? Dat zie ik me niet zo snel doen.
        Goed Nederlands praten lukt me amper hahaha…..

        Dankjewel voor het adres van jouw blog.
        Ik zal snel weer een kijkje komen nemen.
        En inderdaad tot gauw.
        Groetjes🙂

Leave a Reply

