Aan het hoofd van de kookpot staan

aan de kookpot staan

Het hele huis ruikt al zalig naar de kippenbouillon die op het vuur staat te trekken .

Straks opa’s kippensoep ervan maken en weer een gedeelte invriezen voor de feestdagen.
Zo, dat schiet al lekker op.
Het geeft een voldaan gevoel om zo voor mijn gezin bezig te kunnen zijn.
Ik voel me als moeder niet minderwaardig omdat ik ‘ alleen maar ‘ als hoofd aan de kookpot sta.
Ik neem mijn werk aux serieux.
Aan de eettafel worden namelijk de normen en waarden van generatie op generatie doorgegeven (zoals gezonde of ongezonde eetgewoonten).
Wat geef ik nog meer door met mijn gerechten?
Respect voor je eigen lichaam en voor mens, dier en milieu door voor pure en (h)eerlijke producten te kiezen (het is namelijk een biologisch kippetje waarvan ik de bouillon maak).
Gezondheid en vitaliteit.
Ik werk mee aan een sterk nageslacht want ziekte zit niet in de genen maar wel in slechte leef-en eetgewoonten van generaties.
Ik smeed een hechte familieband want een heerlijke met liefde bereide maaltijd is de lijm die gezinnen met elkaar verbindt.
Ik geef een stukje wijsheid door want aan tafel gaan de gesprekken vaak over het feit dat méér en groter niet altijd beter is.
Ik zorg voor een stukje ontspanning en onthaasting.
Ik zie hoeveel ‘ macht ‘ ik kan uitoefenen over zoveel verschillende zaken.
Ik kan bijvoorbeeld de gezondheid van mijn gezin maken of breken en bepalen of mijn kinderen een gezond of ongezond gewicht hebben.

Zo, dit gezegd hebbende heb ik mezelf er (weer eens) van overtuigd dat een thuisblijfmoeder OOK belangrijk is.

2 thoughts on “Aan het hoofd van de kookpot staan

  1. Hoi Marion,

    Ik heb je site ontdekt via de site voeding is gezond (http://www.voedingisgezondheid.nl/welkom.html)
    Ik heb al een paar tips gebruikt dank je wel daarvoor.
    Laatst kwam ik op een site om bouillon ‘blokjes’ te maken misschien kan je er wat mee (of misschien ken je het recept wel).
    In combinatie met keltisch zeezout lijkt me het een goed recept je kan het hier vinden:
    http://kokenmetantoinette.blogspot.it/2013/10/kippenbouillonblokken-zelf-maken-en.html?m=1
    Ik heb het al een keer gemaakt en dat was goed gelukt.
    Groetjes Linette

    • Hoi Linette,

      Wat fijn dat je al wat tips van mijn blog hebt kunnen gebruiken.
      Dat vind ik altijd leuk om te horen.
      En hartstikke bedankt voor deze geweldige tip, op deze manier hebben mijn lezers ook weer iets aan jouw tip.
      Met het doorgeven van tips kunnen wij elkaar een beetje de goede richting op helpen.
      Verder wens ik je nog heel veel leesplezier op mijn blog.

      Hartelijke groetjes van Marion.

Leave a Reply

