Stormy Weather en Regen-Gekletter

DSCN1386 DSCN1387

Maar dat kan mij niet deren.

Het stormachtige (natte) weer spreekt juist heel erg tot mijn verbeelding, daarom doe ik tijdens dit jaargetijde (terwijl de wind om het huis heen giert) dan ook niets liever dan mijn schulpje extra gezellig maken. 

De dagen zijn ineens zo kort en donker dat ik gisteren een enorme behoefte voelde aan wat licht, knus- en gezelligheid (en romantiek)😉

Zo, dat licht (lucht) weer op.

Nu kan ik weer met volle teugen genieten van wat de op handen zijnde winter voor mij in petto heeft.

De winter is mijn favoriete periode van het jaar. Ik verheug me nu al op Sint Nicolaas, de Adventsperiode en de kerstdagen…..heerlijk!

Mij hoor je de komende tijd dan ook niet klagen.

Wanneer november is aangebroken voel ik altijd een enorme drang om de mensen om mij heen eens extra te verwennen.

Op één of andere manier staan ze dan (nog) dichter bij me. Aan dat gevoel wil ik uitdrukking geven door een kleine attentie voor hun te maken.

Vandaar dat ik ook al aan het knutselen ben geslagen.

Niets bijzonders hoor, maar gewoon een aardigheidje. 

Dit jaar krijgt iedereen met Kerstmis een lichtje,

DSCN1292 DSCN1294

een Christmas-cracker ( die overigens niet zó goed gelukt zijn want ik vond het toch best  nog een hoop gedoe om ze te maken, maar dat kan aan mij liggen).

DSCN1054

en een zelfgemaakte kerstkaart. 

DSCN1074

Ik wil dit jaar eigenlijk géén kerstkaarten versturen, ik ben er al jaren mee bezig om deze ‘hype’ te doorbreken.

Maar het lukt me steeds niet om mijn voornemen ook uit te voeren.
Ieder jaar krijg ik zóveel kerstkaarten ( in totaal wel 60) ook van mensen die ik al jáááren niet meer heb gezien of gesproken.
Toch stuur ik dan (omdat het zo hoort) trouw steeds weer een kaartje terug, anders vind ik het zo ‘ zielig ‘ .
Dit jaar wil ik me aan mijn woord houden,  en het geld dat ik bespaar aan kaarten en postzegels aan een goed doel schenken.
Maar nu het er weer op áán gaat begint de onrust weer :  ‘of zal ik toch maar’.
Ben benieuwd of ik het ga volhouden.

Maar mijn naaste familieleden krijgen in ieder geval een (zelfgemaakt ) kaartje😉

Leave a Reply

