Weston A. Price wint aan populariteit.

Hieronder een reactie van een enthousiaste bloglezeres. Omdat ik zo blij ben dat steeds meer mensen Weston A.Price op het spoor komen wil ik haar (en mijn) reactie graag met jullie delen:

Hallo Marion,

Dank je wel voor deze mooie woorden. Heerlijk om hier nu op de bank deze herkenbare woorden te lezen. De dingen waar jij mee hebt gevochten, daar sta ik nu aan het begin. Ben al jaren zoekende naar wat is nu goede voeding. Op je pad kom je dan de naam Weston A. Price tegen en dan ga je van de ene verbazing in de andere. Je leest wat sites met heel veel informatie, maar hier kom ik herkenning tegen. En lees ik al dingen waartegen ik verwacht aan te gaan lopen (familie). Ik ga zeker verder met lezen van je blog om meer te leren, maar ook voor de herkenning en het gevoel dat ik niet de enige ben met deze gevoelens. Ga zo door.

Hoi Chantal,

Eerst wil ik je van harte welkom heten op mijn blog.
Wat een heerlijke spontane en open reactie van jou op mijn artikeltje, hartelijk dank daarvoor.
Als moderne (westerse) mensen zijn we helaas erg ver van onze ware natuur verwijderd (en niet alleen wat voeding betreft).
We lijken ons niet meer te kunnen herinneren wat nu ook alweer gezonde voeding is.
Het kan je inderdaad jaren gaan kosten om erachter te komen hoe het ook alweer zat.
Ik heb al veel mensen zien worstelen met dit probleem maar uiteindelijk komen ze toch daar uit waar ze wezen moeten, namelijk bij Weston A.Price.
Mijn ervaring met mijn zoektocht naar gezonde voeding is dat veel ‘gezonde’ voedingspatronen mij alleen maar stress opleverde (en dat is zeer ongezond).
Een dag rauwkost eten oké kan ik mee leven maar niet dag in dag uit en jaar in jaar uit.
Of alleen maar groenten, fruit, noten en peulvruchten mogen eten en zo min mogelijk dierlijke eiwitten.
Liefst geen vlees, zuivel en zo min mogelijk eieren tot je nemen. Verzadigde vetten zijn slecht voor hart-en bloedvaten etc. etc.
Voeding moet geen ‘straf’ zijn.
Deze voedingsprincipes gaan voorbij aan de vraag: welk soort vlees, welk soort zuivel, welk soort eieren, welk soort verzadigde vetten?
Dan kom je ineens bij Weston Price uit en dan is alle strijd en stress over gezonde voeding voorbij. Waarom? Omdat jouw gezond verstand deze feiten omtrent voeding meteen herkend.
Er is herkenning: ‘Dit is het, zo zou het moeten zijn, deze feiten resoneren met mijn natuurlijke blauwdruk’. Het voelt als dat de waarheid omtrent gezonde voeding (eindelijk) naar boven mag komen.
Het is een gevoel van ‘thuiskomen’.
Deze traditionele oude wijsheid raakt aan onze diepste kern, we voelen ons daardoor weer verbonden met onze ware natuur.
Als je dan een tijdje gaat eten volgens de voedingsprincipes van W.A.P ga je merken (ik althans en vele anderen met mij) dat je ook weer in contact komt met je ware verlangen, je levensdoel.
En dat hebben we te danken aan de verzadigde vetten, onze cellen hebben ze keihard nodig. Onze voorouders wisten dat instinctief.
Deze voeding brengt ons weer terug naar de basis, we worden er ‘mooiere’ mensen van.
Kijk maar eens om je heen, waar zijn we met z’n allen naar op weg? Ziekte en verval, met een duur woord heet dat degeneratie.
Voeding is daarin de HOOFD-oorzaak daar ben ik persoonlijk allang over uit.
Het doet me echt goed om te merken dat steeds meer mensen ‘wakker’ worden omtrent waarlijk voedende en helende voeding.
Want zo heeft de natuur het ook bedoeld.

2 thoughts on “Weston A. Price wint aan populariteit.

  1. Dank je voor je uitgebreide reactie. Het is vooral zoeken wat vind ik, en vooral de kinderen, lekker en waar ga ik het halen.
    En zo langzaam overstappen op nieuwe eet en leefgewoonten. Ik ga zeker wat van je recepten en tips uitproberen. Succes met je blog.

Leave a Reply

