Een Mindfucking Bananasplit

Mindfucking is een nieuwe term.

Voor de ouderen onder ons die hier nog nooit van gehoord hebben zal ik ( op mijn kort door de bocht manier) even uitleggen wat Mindfucking eigenlijk betekent.

Heel kort en simpel houdt het in dat je je hersenen voor de gek houdt.

Jij ziet iets dat niet is wat het lijkt omdat het wordt vervangen door een ander concept, je hersenen registreren dat en je krijgt er een bepaald gevoel bij.

Een voorbeeld:

Mijn man kreeg gistermiddag een onbedwingbare lust op ‘ Bananasplit ‘, maar aangezien ijs niet gezond is ging hem dat in ieder geval niet worden. Dan maar een alternatief, een gouden middenweg (een ander concept).

Even mijn gezond verstand gebruiken. De banaan in Bananasplit is gezond ( is wel eigenlijk een zetmeelbom, maar de boog kan niet altijd en overal gespannen zijn).

Wat ( gesmolten) pure chocolade (70%) mag ook en slagroom bestaat uit vet coole gezonde vetten waarvan je zoveel mag eten als je wilt (maar dat lukt je toch niet want ze verzadigen heel goed en snel).

Nou, dit was dus het resultaat, een mindfucking ‘ Bananasplit ‘, met een beetje fantasie heeft het er op zijn minst toch iets van weg.

DSCN1106

In dit geval was ik de mindfucker want ik wilde (de hersenen van) mijn man op een dwaalspoor brengen en hem met een bepaald ( lees: goed ) gevoel opzadelen. Hij kreeg het gevoel dat hij een heerlijk dessert voorgeschoteld kreeg terwijl hij in feite iets gezonds at.

Dit soort dingen vind ik nou leuk. Het zijn geen spectaculaire tips en ze zullen beslist niet de voorpagina van de krant halen, maar deze kleine mindfuckertjes zijn wel heel effectief om jezelf wijs te maken, dat je zichzelf niets hoeft te ontzeggen als je gezond wilt gaan eten.

Het gaat ons mensen toch maar om het feit dat iets er lekker uitziet, lekker smaakt en gezellig aanvoelt. Het was dan ook een echt genietmomentje voor mijn man.  Na afloop zat hij bomvol en ik heb hem de hele middag niet meer horen ‘ klagen ‘.

Aangezien wij  tegenwoordig een banaan al te zoet vinden voor onze smaakpapillen, is een banaan voor ons een echte traktatie geworden. 

Je zou er ook nog wat gehakte walnoten overheen kunnen strooien en het geheel wat professioneler kunnen aankleden (bedenk ik me nu pas) zodat de hersenen nog meer voor de gek gehouden zullen worden. Maar daar had ik op dat moment geen tijd en zin voor. Ik moest tenslotte snel zijn want het was een noodgeval😉

4 thoughts on “Een Mindfucking Bananasplit

    • Zeer zeker een verantwoord toetje.
      Bananen bevatten veel vitaminen en mineralen zoals kalium, magnesium, ijzer en mangaan.
      Die zorgen voor een goede bloeddruk en helpen bij de vorming van gezonde botten, spieren en zenuwen.
      De vitamine B6 die veel in banaan voorkomt zorgt voor een goede aansturing van de hersenen.

      Pure chocolade bevat veel magnesium en anti-oxydanten en werkt ontstekingsremmend.
      Slagroom is rijk aan de in vet oplosbare vitaminen ADEK.
      (H)eerlijk genieten dus.

  1. Het is jammer dat bananen veel zetmeel bevatten, ik was er eerst dol op.
    In de zwangerschap bakte ik fruit altijd licht aan in de pan met kokosolie, heerlijk!
    En natuurlijk was de gebakken banaan het lekkerst😉

    Ik ga dit toetje binnenkort ook eens maken, zo af en toe een banaan moet kunnen.

    • Dat lijkt me ook heerlijk. Gebakken banaan in kokosolie.
      Zo leer ik iedere dag weer wat bij.
      Laat jou mijn versie van een bananasplit maar lekker smaken.
      Ik zal het woord mindfucking maar liever niet meer in de mond nemen, mijn zoon vond het niet passen bij mijn lieflijke imago🙂
      Het schaamrood staat me nu nog op de kaken vanwege zijn reactie hahaha….

Leave a Reply

