Positieve reactie van een lid van de Partij voor Mens en Spirit

Vanmorgen kreeg ik een hele positieve mail van iemand, met zijn toestemming mag ik zijn mail op mijn blog plaatsen. Ik vind dit soort positieve reacties altijd leuk als herinnering voor ‘ later ‘ als aandenken voor mijn kinderen. Ik vind het belangrijk dat mijn kinderen weten wie ik als mens ben en hoe ik gevoelsmatig in elkaar steek.

Hallo Marion,

Vandaag zijn wij met ons hele gezin naar het Limburg Preuve festival geweest, dit festival is opgezet door slowfood. Dit is al het derde jaar op rij dat we hierheen gaan. Dit festival vindt plaats bij kasteel Vaeshartelt  in Maastricht/ Meerssen.

Er stonden diverse kraampjes, van Leudal-lam aan het spit tot jam, stroop, kaas, worst, biowinkels etc. etc. Misschien eens de moeite waard voor jullie.

Beste Marion wij willen jou bedanken voor het feit, dat ik alle kennis van jouw website kan gebruiken en kan omzetten naar onze baby die borstvoeding krijgt, maar last heeft van spugen. Via Ondevit zijn we erachter gekomen dat onze baby gevoelig is voor lactose en suiker. Dus mijn vrouw heeft haar voeding aangepast en ook samen hebben wij de voeding nogmaals verbeterd. Van weinig suiker naar suikervrij. Daar was Tanja , mijn vrouw, in de eerste plaats niet blij mee. Maar toch valt het mee, jouw tips, Jamin suikervrij en de groentetuin maken een hoop goed.

In de fase waarin we nu zitten is het moeilijk om het consultatiebureau te overtuigen dat wij op de goede weg zijn, veel betweterigheid naar moeder/kind is vaak niet prettig. Onze zoon zit onder het gemiddelde van let wel de flesvoeding curve. Met als resultaat een verwijsbrief naar de kinderarts. Gelukkig gaat het nu veel beter met het spugen en de hapjes fruit gaan erin als koek.

Beste Marion, graag willen wij je wijsheid gebruiken om meer  mensen bekend te maken met jouw visie, sta je hiervoor open? In ieder geval zouden wij het fijn vinden om samen, met de partij van MenS, een avond te organiseren waarin jij, als het u blieft, iets verteld of als dit een stap te ver is, meedenkt of iets doet waarin jij je kunt vinden. Want we hebben jouw hulp nodig.

Voel je niet verplicht het is gewoon een gezellige avond met voeding, kunst en visie en met een lekker hapje.

Dit boekje met als titel ‘Onder Moeders Vleugels ‘ kwam ik tegen, misschien is dit ooit leuk voor je kleinkinderen😉

Hoi Xavier

Wat een positief bericht. Lijkt me ontzettend leuk dat Preuve Festival. Hartstikke bedankt voor het delen.

Fijn dat jouw gezin zo geholpen is met mijn tips.

Wat knap dat jullie je voeding hebben aangepast en dat jullie nu suikervrij zijn. Gelukkig dat Tanja ( ik neem aan dat zij jouw vrouw is) hier nu ook blij mee is. Even een kleine toevoeging ( ik kan het natuurlijk weer niet laten) kijk uit voor Jamin suikervrij. Waarmee zijn die spullen gezoet denk je? Ik vermoed dat er veel zoetstoffen inzitten die schadelijk kunnen zijn voor de hersenen.

Gelukkig spuugt jullie kleine nu al minder. Mijn zoon heeft als baby ook heel veel gespuugd. Als ik toen had geweten wat ik nu allemaal weet, hadden we ons heel veel ellende kunnen besparen. 

Jij wilt mijn wijsheid gebruiken om meer mensen bekend te maken met mijn visie? Of ik daarvoor open sta? Natuurlijk, hoe meer mensen dit weten des te beter het is.

Maar……. nu komt het…..

Je zou het misschien niet zeggen maar ik ben geen spreker in het openbaar…..Lezingen geven of iets dergelijks? Ik droom ervan en zie mezelf al staan voor een volle zaal maar ik durf dat eerlijk gezegd niet.

Op ‘ papier ‘ ben ik heel sterk maar in ‘ het echt ‘ kom ik vaak niet uit mijn woorden, echt heel raar. Ik ben ook niet zo sterk met feitenkennis bezig, ik heb dan ook vaak het gevoel dat mijn parate kennis te zwak aanwezig is (die theorie weer). Het zit er wel maar ik kan het nooit zo goed terug verwoorden naar anderen toe….Zelf weet ik dan wel wat ik bedoel te zeggen maar dat ook kunnen overbrengen hè, dat is punt twee.

Ik weet niet eens of het klopt wat ik nu zeg, misschien dat andere mensen het zo helemaal niet ervaren, misschien is het ook alleen maar mijn ‘ faalangst ‘ die weer een beetje de kop op steekt. Daar had ik als kind ook al last van, als ik een spreekbeurt moest geven sliep ik soms nachten niet van de zenuwen. Zelf ben ik meer bezig met de praktische kant van de voeding. Natuurlijk weet ik aan de andere kant ook wel heel veel van voeding af misschien is het ook alleen maar weer die stomme ‘ faalangst ‘.

Ik ben erg bescheiden en houd er niet zo van om op de voorgrond te treden of in het middelpunt van de belangstelling te staan, ik werk liever achter de schermen. Vandaar mijn blog ;-) Ik zie mijn blog als mijn stukje vrijwilligerswerk naar de mensen toe, alhoewel het af en toe als een heuse werkdag voelt.

Enfin….Ik vind het natuurlijk wel superleuk om uitgenodigd te worden en mee te denken als het over voeding gaat ( leuke woordspeling trouwens over-voeding) dus als het over overvoeding gaat ben ik zeer zeker van de partij🙂 Misschien kunnen mensen dan wat vragen aan me stellen en ik hoop ze dan te kunnen beantwoorden. Is dat een goed idee?

In ieder geval bedankt dat je mij wilt uitnodigen op een avond van MenS. Die uitnodiging ga ik ook zeker aannemen. Ik voel me zeer vereerd. En hartstikke bedankt voor de tip van dat boekje. Is dit boek nog te krijgen denk je? Het lijkt me superleuk en niet alleen voor mijn (toekomstige) kleinkinderen🙂 zelf voel ik me namelijk ook nog vaak ‘ kind ‘.

Hartelijke groetjes van Marion.

7 thoughts on “Positieve reactie van een lid van de Partij voor Mens en Spirit

  1. Wauw! Wat een geweldige positieve reactie is dat op jouw blog! Ik ben echt ontzettend trots op je en zit hier helemaal te stralen!🙂 Dikke knuffel & kus!

    • Heej dochter van me.
      Zit jij op school stiekem mijn blog te lezen?
      Ja, echt een leuke reactie vond ik dat.
      Het doet me goed om te horen dat jij daar zit te stralen van trots.
      Tenminste nog een klein lichtpuntje tijdens die saaie school-uren😉
      Knuffels en kus terug.

      • Gelijk heb je. Eigenlijk zouden ze op scholen, wat mij betreft, ook veel meer gezondheidsinformatie mogen verstrekken.
        Maar dan moet wel de waarheid over voeding verteld worden en niet dat light-producten zo gezond zijn😉
        XXX

Leave a Reply

