Tuingeluk

tuinkabouter

Deze tuinkabouter staat al een eeuwigheid in onze tuin, hij is helemaal verweerd en ziet er eigenlijk niet uit. Toch mag ik hem van mijn zoon niet weggooien. Ik beschouw hem nu maar als mascotte van onze tuin.

DSCN0995 DSCN0988

                                                            Dat wordt worteltjes eten vandaag.

DSCN1085

Op de achtergrond zie je bladvenkel staan. Bij deze plant ontbreekt de knol. De plant wordt ontzettend hoog, maar ik vind het wel wat hebben. De zaden zijn bekend om hun geneeskrachtige werking. Ik gebruik ze om er venkelthee van te maken. Als je op venkelzaad kauwt verdwijnt bovendien het hongergevoel😉

DSCN1080

De pompoenplant is ook al aardig op weg. Ik verheug me al op al die heerlijke gerechten met pompoen maar ik doe het ook gewoon door de spaghettisaus hoor. Dat is een overblijfsel uit de tijd dat ik de groenten voor mijn kinderen nog moest ‘verstoppen ‘.

rode zonnehoed 2  rode zonnehoed

De rode zonnehoed (Echinacea). Ook weer een plant met medicinale eigenschappen maar ik gebruik hem alleen als sierplant omdat ik hem zo decoratief vind, eigenlijk schandalig. Maar medicinale kruidenmengsels brouwen staat wel nog op mijn Bucketlist (lijstje van dingen die ik allemaal nog wil gaan doen voordat ik doodga, nee ik ben gelukkig niet ziek hoor).

Leave a Reply

