Pizza di Mama

DSCN0296 DSCN0297

We eten niet meer iedere dag granen, maar als er vrienden van mijn zoon op bezoek zijn rijst toch weer de vraag; ‘ wanneer eten we nog eens pizza ‘?

Ik ontkom er dan bijna niet aan, voorwaarde is wel dat ik hem zelf maak van verse ingrediënten. Op mijn broodbakmachine zit een speciale stand waarmee ik pizzadeeg kan bereiden dus dat kneden laat ik aan mijn bbm over. Ik maak altijd twee bakplaten.

DSCN0946

Ingrediënten voor het deeg:

  • 1 zakje gedroogde gist

  • 380 gram speltbloem 

  • 1 eetlepel olijfolie

  • 200 ml water

  • Snufje Keltisch zeezout

Ingrediënten voor de pizzasaus en het ‘beleg’

DSCN0950

  • Blikje pizzasaus 

  • Optioneel verse tuinkruiden zoals basilicum en oregano of gedroogde pizzakruiden

  • Vers geperste knoflook

  • Zwarte olijven

  • Twee zakjes geraspte kaas

  • 1 paprika in blokjes

  • Uienringen

  • 150 gram salami

  • Snufje Keltisch zeezout

Bereidingswijze:

DSCN0954

  • Bereid het deeg volgens de gebruiksaanwijzing van de broodbakmachine.

  • Strooi wat bloem op het aanrecht of de keukentafel en rol het deeg vervolgens met een deegroller uit, maak er twee lappen van

  • Bekleed twee bakplaten met bakpapier en leg het deeg erop

  • Prik met een vork een aantal gaatjes in de pizzabodems

  • Vermeng de pizzasaus met de geperste knoflook, wat Keltisch zeezout en de fijngehakte tuinkruiden

  • Verdeel deze saus over de twee pizzabodems

  • Beleg de bodems met de salami, olijven, paprika en uienringen

  • Verdeel op het laatst de geraspte kaas over de pizza’s

DSCN0953

Verwarm de oven 10 minuten voor op 200 graden

Schuif de bakplaten in de oven en bak de pizza’s in 20-30 minuten gaar. Ik serveer er altijd een frisse salade, uit eigen tuin🙂 bij. Buon Appetito.

DSCN0956 DSCN0948

Leave a Reply

