Kinderen krijgen is jezelf leren opzij zetten

handdoekje

Deze foto had ik op mijn Facebook-pagina gezet.

Iemand deelde deze foto en zette er de volgende inspirerende woorden bij:

Kinderen krijgen is jezelf leren opzij zetten, leren alles te geven wat je hebt, is leren dealen met je kleine gevoelens, je zorgen, je angsten en pijn.

Ze raken zoveel in je aan wat mooi is en wat pijnlijk is.

Maar o wonder, ze geven je zoveel terug

Het tijdloze hier en nu

Genieten van elkaar

Open zijn zonder iets ertussen

In contact zijn zonder een enkele gedachte of emotie ertussen.

Ze kunnen je leermeester zijn van het leven!

Voor ouder worden kun je (helaas) niet studeren.

Ouder zijn echter is de Universiteit van het leven gaan volgen.

Gerda Keijsers www.patriciershuis.nl

Gerda, hartelijk bedankt voor het delen van mijn foto op Facebook en voor deze mooie woorden. Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen.

Als reactie zei je ook nog dat we ons nu allemaal bewust mogen gaan worden hoe belangrijk het ouderschap is.

Daar kan ik mij uiteraard helemaal in vinden en volgens mij wordt het zelfs de hoogste tijd. We hebben wat dat betreft geen tijd meer te verliezen😉

 

8 thoughts on “Kinderen krijgen is jezelf leren opzij zetten

  1. Marion, respect voor hoe je mijn woorden hier op jouw blog zet. Je gaat er heel zorgvuldig mee om.
    Hiermee laat je voor mij al kenmerken zien van toegewijd ouderschap: respect, zorgvuldigheid en toegewijd zijn aan groei en bloei en ontwikkeling.
    Wij, Moeders, en alle Moeders met ons mogen weer gaan beseffen hoe belangrijk wij zijn voor de wereld.
    Hoe wij vaak in stilte, grootse daden verrichten en in staat zijn om met onze “stille” maar grootse vrouwenkracht daadwerkelijk bij te dragen hebben aan de verandering van de wereld. Het wordt tijd!

    • Dankjewel Gerda. Ja, ik vind het zorgvuldig omgaan met woorden heel belangrijk (zeker wanneer het andermans woorden betreft).
      Woorden kunnen zoveel uitrichten, zowel positief als negatief. Ik probeer daar heel bewust mee om te gaan.

      Wij, Moeders, en alle Moeders met ons mogen weer gaan beseffen hoe belangrijk wij zijn voor de wereld.
      Hoe wij vaak in stilte, grootse daden verrichten en in staat zijn om met onze “stille” maar grootse vrouwenkracht daadwerkelijk bij te dragen hebben aan de verandering van de wereld. Het wordt tijd!

      CHAPEAU🙂 Helemaal niets meer aan toe te voegen. Prachtig die kracht van woorden. Hier word ik nou blij van.
      Het is fijn om te ontdekken dat ik hierin niet alleen sta want af en toe voelt het wel eens alsof ik tegen windmolens moet strijden.
      En ik houd helemaal niet van strijd😦

  2. Ja Marion, al dat denken en geprogrammeerde handelen van mensen zijn letterlijk windmolens.
    Maar dat is wel hun houvast, vergeet dat niet. Dat mag je hen niet afnemen.
    En dat doe je als je vecht! Dan ben je een bedreiging.
    Het enige wat je kunt doen is (hetzelfde als bij voeding) er meer aantrekkelijkere en gezondere geestelijke voeding tegenover zetten. Het werkt echt!!!!
    Maar het is ook heel erg hard werken. Dat bedoel ik met de “stille” vrouwenkracht. Ik heb er mijn beroep van gemaakt.
    Het vereist veel concentratie en creativiteit en goed bij jezelf blijven: je moet steeds weer iets vinden dat sterker en krachtiger is dan de beproefde windmolens.
    En er zeker niet tegen vechten, want dan ben jij er zelf ook niet. En heel veel geduld hebben.
    Maar vooral doorgaan Marion. Ga ervoor, voor jouw vrouwenpower.
    Je zult steeds weer op de proef worden gesteld maar dat is om jouw vrouwenkracht te versterken. Achteraf ga je zien hoe perfect jouw leven in elkaar zat en hoe je op het juiste moment de juiste uitdaging kreeg.
    En dan wordt het steeds gemakkelijker om “Ja” te zeggen tegen al die uitdagingen, die in feite fluisteringen van jouw ziel zijn. Fijn dat ook jij zo van woorden houdt.
    Ik heb nu vakantie en ben mijn boek aan het schrijven. Ik realiseer me steeds meer dat woorden en bijvoorbeeld gedichten in feite velden van energie zijn die je neerzet. En die hun uitwerking hebben hoe dan ook.

    • Nee, ik vecht niet (meer). Gelukkig maar. Het heeft lang geduurd voordat ik het kon loslaten maar nu heb ik het eindelijk door.
      Je hebt gelijk als je zegt: ‘dan ben je een bedreiging’, mensen ervaren dit inderdaad zo.

      Het enige wat je kunt doen is (hetzelfde als bij voeding) er meer aantrekkelijkere en gezondere geestelijke voeding tegenover zetten. Het werkt echt!!!!

      Dat doe ik nu ook en het werkt inderdaad veel beter🙂
      Hartstikke bedankt voor jouw inspirerende woorden.

      Ik heb nu vakantie en ben mijn boek aan het schrijven.

      Wauw, houd me op de hoogte. Heel veel succes ermee.

  3. Zal ik doen. Ik denk wel dat er teksten en gedichten in staan die jou weer inspireren. En ik hoop dat het me na de vakantie lukt om door te gaan met schrijven, zodat het ook echt “af” komt, want het is een vrij intensief proces. Misschien moet ik maar af en toe een aantal dagen vrij plannen, is voor het goede doel! Ben in ieder geval al een heel eind op weg!

    • Ik ben echt benieuwd en ik hoop voor je dat het af komt.
      Schrijven is inderdaad een intensief proces, het dwingt je om heel diep in jezelf te duiken.
      Ik neem aan dat je het boek ook gaat uitgeven?

Leave a Reply

