Eieren van grasgevoerde kippen

 2012 Drei Hühnerställe Braune Hühner

Ik heb een nieuw adres waar ik vanaf nu mijn eieren (en meer) ga kopen. Deze mensen werken met een beweegbaar  ‘stalsysteem’ . Dat is een kippenstal op wieltjes. Het is een soort woonmobiel voor kippen :-) 

Hühnerstall

De kippen zijn de hele dag buiten, op zoek naar insecten en wormpjes en kunnen genieten van vers gras en klaver. De standplaats van de verrijdbare kippenstal wordt voortdurend gewijzigd waardoor de kippen iedere week een nieuw stuk verse weide met sappig groen tot hun beschikking hebben.

Neem eens een kijkje op hun website. Deze kippen hebben echt een leuk leven😉

weisses Huhn

www.hildes-gruenzeug.de

Het adres is:

Hofladen en Biomarkt Hildes Grünzeug

Sittarderstrasse 48

525111 Geilenkirchen-Bauchum

4 thoughts on “Eieren van grasgevoerde kippen

  1. Dit is toch helemaal geweldig. Super dat mensen zo met de kippen omgaan.
    Alleen is Geilenkirchen een klein beetje ver van hier, maar ik zal mensen bij jou in de buurt een tip geven.
    Hoewel ik ze al eens hoorde praten over een boer in Duitsland waar ze eitjes gingen halen!
    Ik ben ook blij met onze Demeter-boer. Die heeft ook lekkere eitjes!
    Spijtig genoeg had hij de laatste keer last van een havik die nogal wat schade aanrichtte.
    Ik vind het geweldig om die boer te horen praten over zijn koeien, kippen en plantjes.
    Hij geeft heel erg graag “les” als je bij hem komt.
    Wat een liefde voor hun werk hebben die mensen. Veel respect!!!

  2. Dit klinkt echt als muziek in de oren! Ik ben dan ook direct op zoek gegaan naar grasgevoerde kippeneieren in Nederland maar krijg het niet gevonden. Kan ik misschien via hier met iemand in contact komen om aan deze eieren te komen? Hopelijk wel!🙂 Graag mailen naar gezond@tonsieben.nl.

Leave a Reply

