Souvenir uit Zeeland

DSCN0778

Hoe vinden jullie de nieuwe aanwinst voor op mijn seizoenstafel? Dit Zeeuwse Wiefke kwam ik tegen in de boerderijwinkel, waar wij op dat moment inkopen deden. Ik ga haar gebruiken als Moeder Aarde,  haar had ik namelijk nog niet in mijn verzameling. Moeder Aarde kan eigenlijk bij ieder seizoen op de tafel aanwezig zijn, dus dat is handig😉  

‘s Zomers weet ik tegenwoordig niet meer zo goed hoe ik de seizoenstafel moet inrichten.

DSCN0931 DSCN0933

Verder dan een boeket zonnebloemen, wat schelpen en mijn seizoenstafel-lampje kom ik meestal niet. In de zomer ben ik ook eigenlijk niet meer zo bewust bezig met de seizoenstafel, omdat we dan toch meer buiten leven dan binnen.

Heel anders was het toen mijn kinderen nog klein waren, ze verzamelden altijd stenen en lege slakkenhuisjes van de camping waar wij een stacaravan hadden. Die schatten werden dan op de ‘zomertafel’ uitgestald en door iedereen bewonderd. Soms, als we het geluk hadden dat we met mijn schoonzus (die in Vlissingen woont) van huis konden ruilen, maakten we een strandtafel met een grote schaal met wat zand erop, heel veel schelpen en wat houten bootjes.

We hebben ook wel eens een thematafel ingericht over het land waar we op vakantie gingen, als voorbereiding op de grote reis die in het verschiet lag. Op deze manier konden de kinderen dan rustig naar dat moment toe leven. 

Eind Augustus begint het bij mij meestal pas weer te kriebelen, en voel ik een enorme drang  om het binnen zo gezellig mogelijk te gaan maken. De herfst-tafel vind ik nog steeds het leukste om te doen. Al die warme herfstkleuren die in de natuur aanwezig zijn, krijgen bij mij dan een plekje in een hoekje van mijn woonkamer. Meestal is het een bonte verzameling van alles wat op dat moment in de natuur te vinden is.

Maar zover is het gelukkig nog niet, nu eerst nog maar even genieten van dit Zeeuwse Wiefke en alle mooie (en o zo warme) herinneringen aan Vlissingen.

2 thoughts on “Souvenir uit Zeeland

  1. Lief je berichtje Marion een fijne dag nog
    en vuul groete en ene zieuwse pakkert von mien dat sgoen zuske oet Vlissingen xxJeannie

Leave a Reply

