Laat alle tarwe staan en val af

Tarwe wekt je eetlust op. Het zorgt ervoor dat je steeds méér wilt eten. Meer koekjes, meer cupcakes, meer broodjes, meer zoutjes, meer bagels, meer taco’s, meer pizza’s, meer frisdrank en meer snoep.

Preventie cardioloog Dr. William Davis heeft ontdekt hoe ongezond tarwe werkelijk is, en niet alleen voor mensen die niet tegen gluten kunnen (tarwe-allergie of coeliakie). Coeliakie is een vernietigende darmaandoening. Dr. Davis heeft jarenlang research gedaan naar de invloed van tarwe op de gezondheid.

Als we geen tarwe meer eten vallen we af. Onze vage vermoeidheidsverschijnselen en buikklachten verdwijnen. Ontstekingen worden geremd en diabetes type 2 wordt teruggedrongen.

Tarwe is zeer verslavend en door de consumptie van tarwe ontstaan neurologische aandoeningen, zoals onder andere de verlammende waanideeën van schizofrenie.

Laat alle tarwe staan en je broodbuik verdwijnt, je krijgt meer energie, je hoofd is helderder, je hebt geen snaai-aanvallen meer en je voelt je over het algemeen een stuk beter in je vel.

Tarwe zorgt ervoor dat vet zich specifiek ophoopt in de buikstreek (visceraal vet).

Iedereen kent wel de love-handels, de mannenborsten, en de ik-ben-niet-zwanger-buik die ontstaan door de overenthousiaste consumptie van tarwe. Dat kan verklaren waardoor sommige mensen die zich niet te buiten gaan aan snoep, gebak en frisdrank, toch overgewicht hebben.

Tarwe maakt ons hongerig en dik. Hongeriger en dikker dan we ooit in de geschiedenis van de mensheid zijn geweest. Blader maar eens door de foto-albums van je grootouders en je zult je er waarschijnlijk over verbazen hoe slank iedereen was. Als er al overgewicht was ging het hooguit over een paar kilo’s. Obesitas was een zeldzaam verschijnsel.

Of houd eens een recente foto van tien doorsnee mensen omhoog en vergelijk die met een foto van tien mensen uit het begin van de twintigste eeuw, of elke andere voorgaande eeuw. Je zult het sterke contrast zien.

” Eet meer gezonde volkorenproducten ” is alleen maar de opvolger van de ” laat het vet staan beweging “.

Voedingsmiddelen op basis van granen moesten het calorie-gat opvullen dat was ontstaan door een verminderde vetconsumptie, met alle gevolgen van dien.

Tarwe in het dieet maakt van mensen hulpeloze, hongerige consumenten.

Tarwe zorgt voor extremen in bloedsuiker en insuline, deze zijn verantwoordelijk voor de aanwas van vetopslag in en rondom de organen in de buikstreek.

Het vet creëert een vette lever, twee vette nieren, een vette alvleesklier, vette dikke en dunne darmen en natuurlijk de bekende zichtbare situatie: de broodbuik. Zelfs je hart wordt vet, alleen kun je dat door je ribbenkast niet zien.

” Hoe groter de tarwemeel-consumptie, hoe groter de kans op overlijden door hartziekte “.

Een broodbuik is dus niet alleen lelijk om te zien maar ook nog eens schrikbarend ongezond.

Consumptie van tarwe verstoort volgens Dr. Davis ook onze intuïtie. Tarwe is een vreemd voedingsingrediënt dat op onze hongerknoppen drukt, waardoor je trek in eten wordt vergroot.

Door het weglaten van tarwe in je voedingspatroon:

Ben je nauwelijks meer geïnteresseerd in een lunch als het 12:30 is.

Loop je probleemloos een bakkerij voorbij

Sla je zonder moeite dat koekje of taartje af dat je op je werk wordt aangeboden

Ben je meer tevreden met minder

Verdwijnt overgewicht

Verdwijnt je broodbuik

Heb je weer zin om te bewegen (lopen, fietsen, zwemmen)

Slaap je beter

Wordt je optimistischer

Het is niet de bedoeling dat je tarweproducten gaat vervangen voor glutenvrije producten want die hebben net zo goed een negatieve respons op de bloedsuikerspiegel en insuline.

Aldus Dr. William Davis.

Lose the wheat, lose the weight!!!

Geen tarwe meer maar wat dan?

Onderaan in dit artikel vind je wat tips om minder koolhydraten afkomstig uit granen (en tarwe) te gaan eten. 

2 thoughts on “Laat alle tarwe staan en val af

  1. Marion,
    Heb je het boek?
    Ik heb de duitse versie en die heeft een veel betere titel nml.weizen wampe en dan kom je vrij vertaald uit op tarwe pens.Tevens geeft de titel beter aan dat het niet om brood maar om tarwe gaat. Inhoudelijk zal het wel hetzelfde zijn en omdat het momenteel veel aandacht krijgt ook een aantal mensen tot nadenken aan zetten.Ik merk dat ook in mijn bekenden kring.Wordt nu regelmatig door hen gewezen op dit boek en de boodschap.Ze weten dat ik al jaren geen brood ,pasta etc. eet en ook al vaker heb uitgelegd waarom.Welnu ik geen MD voor mijn naam staan dus zullen ze wel gedacht hebben die kletst maar wat.
    De meeste welvaarts ziekten en gerelateerde problemen zijn met elkaar verbonden en tarwe speelt een rol zo ook vele andere produkten.Al die dingen zijn te voorkomen wanneer men zich eerst orienteert op de voedingsmiddelen zoals die voor de mens behoren te zijn,doe je boodschappen zoals een jager/verzamelaar z’n voeding bijelkaar kreeg.Zet die bril op het grootste gedeelte van de problemen zal opgelost zijn,minder boeken te lezen en minder small focus. Ik denk nml.dat velen een poging wagen om geen tarwe meer te eten maar hierin zullen falen, mede omdat er dan nog steeds niet goed gegeten zal worden en deze tekorten ze af laat haken.vergelijk het maar met de vele dieten die gevolgd worden. Jammer dat de belangrijke boodschap van bv.dit boek dan weer vergeten wordt.

    • Hoi Ad,

      Ja ik heb het boek .
      Wat je zegt herken ik ook heel goed.
      Als voedingsconsulente verdiep ik me ook in alles wat maar met voeding te maken heeft.
      Wanneer dan eens iets ter sprake komt over de invloed van “normale” voeding op onze gezondheid , geloven ze mij niet want het voedingscentrum zegt dit, de diëtiste zegt dat en de huisarts zegt weer iets anders, en zij zullen het toch heus wel weten.

      Ik sta er ook om bekend dat ik steeds maar tegen de gevestigde orde inga.
      Het wantrouwen van de mensen omtrent gezonde voeding is groot, omdat er steeds weer iets anders wordt beweert.
      Ik kan dat heel goed begrijpen.
      Vandaar dat ik zo blij ben met het gedachtegoed van Weston Price.
      Gewoon eten wat de mens behoort te eten.
      In dat rijtje horen light-producten, transvetten, suiker, E-nummers, friet, chips, fastfood en dergelijke in ieder geval niet thuis.

      Ik ben in ieder geval blij dat ik weet waar ik mijn onafhankelijke informatie vandaan kan halen.
      Zoals bijvoorbeeld de informatie uit dit boek, geschreven door een preventie-cardioloog, toch ook niet de eerste de beste dacht ik zo?

      Ik denk dat jezelf goed informeren de allereerste stap is op weg naar hernieuwde vitaliteit en gezondheid.

Leave a Reply

