Wanneer is een vrouw klaar om zwanger te worden?

Helaas heb ik mijzelf deze praktische vraag nooit gesteld. Had ik het maar wel gedaan! 

Zelf was ik meer bezig met het emotionele aspect rondom zwangerschap en kindjes krijgen. Met het feit dat er ook nog een lichamelijk aspect aan verbonden was hield ik me niet zo bezig. Als ik meer aan preventie had gedaan waren me gegarandeerd veel problemen bespaard gebleven. Gedragsproblemen van kinderen komen namelijk niet zomaar uit de lucht vallen.

Vanaf mijn kindertijd had ik al een intens diep en sterk verlangen om moeder te worden. Kinderen krijgen was mijn grote droom. Ik stond er nooit bij stil dat,vóórdat de kindjes geboren worden, een moeder al bezig is met een gezonde of ongezonde voedingsbodem te creëren voor haar kinderen. Ik had er geen flauw benul van dat ALLES wat in mijn bloed, cellen en celvocht zat, bepalend zou zijn voor de gezondheid van mijn kinderen.

Het lichaam (de lever) filtert gelukkig veel gifstoffen, zodat deze het lichaam via de ontgiftingsorganen kunnen verlaten. Maar bij een te grote aanvoer van gifstoffen, kan het lichaam het niet meer bolwerken en dumpt de afvalstoffen in het celvocht, in het lichaamsvet en uiteindelijk in onze cellen.

” In een “moderne ” navelstreng worden tegenwoordig al 200 gifstoffen aangetroffen. Dus voor je het weet zit je met een vervuilde moederkoek. Veel kinderen betalen iedere dag de prijs voor de manier waarop wij eten”.

Dus die gifstoffen kwamen ook in mijn Ei-cellen? Vermoedelijk wel! En als de vader (de zaadcel) dan ook nog eens zijn hele leven flink aan het feesten is geweest, hoofdzakelijk op junkfood heeft geleefd en daarbij nog heeft gerookt (en niet alleen maar sigaretten) dan is de bok vet!!!!

Dat is natuurlijk (gezien) niet zo’n beste start voor een zaadcelletje en een eicelletje 😦

Zij willen immers goed gevoed worden. Ze hebben vooral zuurstof nodig, volwaardige voedingsstoffen en een schone omgeving om goed te kunnen functioneren. Dat zijn de beste voorwaarden voor gezonde cellen. Gezonde cellen betekent immers gezonde weefsels, betekent gezonde organen, betekent gezondheid. Wordt aan deze voorwaarden niet voldaan dan ontstaat paniek.

Raakt de omgeving te zeer vervuild dan treedt er een mechanisme in werking. De cel herinnert zich weer wat het al had meegekregen van Pa en Ma (en dat was niet al te best) en wordt getriggerd of “aan”  gezet om te gaan muteren (veranderen). De cellen willen overleven en willen het lichaam redden van zijn eigen ondergang. Dat kan nare gevolgen hebben voor de gezondheid van zo’n kindje. Het kan er zijn verdere leven last van hebben.

Gelukkig bezit het lichaam een zeer krachtig zelfgenezend vermogen en is dit proces omkeerbaar, simpelweg door de omgeving van de cellen zo schoon mogelijk te houden.

Natuurlijk kwam die informatie voor deze moeder weer eens te laat en liet mijn gezond verstand mij door mijn toenmalige levensstijl danig in de steek.

Als ik het zinkende schip tijdig had willen verlaten was het wat mij betreft beter geweest, dat ik voordat ik zwanger raakte, eerst eens aan een grote schoonmaak was begonnen. En dat ik eerst mijn interne zaakjes eens op een rijtje had gezet.

Dan had ik het waarschijnlijk op deze manier aangepakt:

Dan was ik al jaren eerder gestopt met de pil. Waarschijnlijk was ik er niet eens aan begonnen. Bah, al die hormoonverstorende stoffen in mijn lijf (en dat van mijn toekomstige kind). De pil onttrekt veel voedingsstoffen aan het lichaam, vooral Zink. En laat dat nou net het intelligentie-mineraal zijn? Wat is er eigenlijk mis met een condoom?

Ik zou de stress in mijn leven zoveel mogelijk beperkt hebben. Nu nog denk ik vaak ” was het al die drukte nou eigenlijk wel waard, waar maakte ik me toch allemaal druk over “.

Ik zou vóór mijn zwangerschap al eens vaker een dagje helemaal NIETS hebben gedaan. Telefoon uit, stekker uit het stopcontact ( ja, draadloos bestond toen nog niet) computer trouwens ook niet, en wat een zegen was dat. Een lekkere wandeling maken in de natuur, tussendoor een uiltje knappen (zeer heilzaam voor de bijnieren). Gewoon eens een dagje niets moeten zodat ik eens helemaal tot rust kon komen.

Ik zou nooit zijn gaan roken en alcohol zijn gaan drinken, en ik zou ook nooit koffie zijn gaan drinken. Omdat ik mijn bijnieren niet had willen uitputten. De bijnieren hebben het in deze moderne hectische tijd al zwaar genoeg zonder dat ik ze ook nog eens extra ga belasten met bijnieraanjagend en opjagend voedsel en drank.

Ik zou op zoek zijn gegaan naar wat die ” leegte ” in mij was. Waardoor ik zo afhankelijk was geworden van snoep, gebak, koffie, sigaretten, wijntjes, cola, patat, chips en noem maar op.

Ik zou veel meer zijn gaan bewegen in plaats van maar op die bank te hangen. Paar keer per week een wandeling van een uurtje was al genoeg geweest. Intensief sporten is helemaal niet goed en zelfs af te raden. Want ook dat put de bijnieren alleen maar onnodig uit.

Ik zou mijn bijnieren veel eerder zijn gaan helen door middel van gezonde voeding. 

Ik zou minimaal 6 maanden van tevoren al zijn begonnen aan een vruchtbaarheidsbevorderend voedingspatroon à la Weston Price. Rauwe melk, kefir, kwark, volle yoghurt, de beste kwaliteit ( gras) roomboter en (zure) room,  eieren ( mag best twee eieren per dag zijn), rauw eigeel, rauwmelkse kaas, avocado’s, kokosolie, olijfolie, rode palmolie (vitamine E) biologisch vlees, gevogelte, vis, schaaldieren, ander zeevoedsel, zelfgetrokken vleesbouillons, en keltisch zeezout (sole van maken). En ik zou dagelijks een levertraansupplement hebben genomen ( 1 theelepel per dag) maar dan wel alleen deze: Blue Ice Fermented Cod Liver Oil met kaneelsmaak. Verkrijgbaar bij  http://www.vitavie.nl/pagina/1/Home.html

Ik zou veel eerder E-nummerloos zijn gaan eten. Sommige van die ” krengen ” lukt het zelfs om de bloed-hersenbarrière te doordringen en kunnen de boel daarboven behoorlijk in de war schoppen ( dus ook weer bij mijn kind).

Ik zou geen suiker meer hebben aangeraakt. Ook niet in de vorm van snoep, koek, gebak of kant-en klare voedingsproducten.

Ik zou geen gehydrogeneerde, ranzige plantaardige oliën meer hebben aangeraakt. Zoals margarine, halvarine, frituurolie en alle producten waar ze in verwerkt zitten om maar een goedkoop product te kunnen leveren.

Ik zou veel eerder zijn begonnen met biologisch voedsel te eten. Want biologische voedselsoorten voorzien ook in Omega 3-vetzuren die nodig zijn voor een optimale ontwikkeling van de baby.

Ik zou erop hebben gelet dat ik voldoende vitamine C binnen kreeg. Dat kan door middel van rauwe melk of veel citroensap te drinken of andere citrusvruchten te eten. Kiwi’s zijn ook een goede bron van vitamine C. Acerolabespoeder of rozenbottelpoeder ook.

Ik zou me hebben laten onderzoeken of ik geen tekorten had aan magnesium, vitamine D3 en vitamine B12. Het gehalte aan vitamine D-achtige stoffen in moedermelk is bijzonder laag en is sterk afhankelijk van de vitamine D-status van de moeder. Wanneer moeders reeds een vitamine D tekort hebben (zoals de meeste vrouwen in westerse landen), dan hebben de zuigelingen een duidelijk hoger risico om snel een vitamine D-gebrek te ontwikkelen.Vitamine B12 speelt een hele grote rol bij een goede werking van het zenuwstelsel. Dit is zeer belangrijk om in de gaten te houden in het ADHD verhaal. Dit geldt ook voor magnesium.

Ik zou mezelf eerst eens op een ontgiftingskuur van rauwe melk hebben gezet. Wist ik veel dat Hippocrates met deze rauwe melkkuur, in zijn tijd, heel veel mensen heeft genezen van allerlei enge ziektes.

Ik zou mezelf hebben laten ” ontstoren ” van vaccinaties en andere gifstof-belastingen, door middel van bio- resonantie en homeopathie.

Met al deze dingen zou ik ook mijn partner zijn gaan ” lastig ” vallen. Want hij speelt natuurlijk ook een Vet grote rol in het verhaal.

Waarschijnlijk had ik mijn kind(eren) dan een veel betere basis meegegeven. Gelukkig is het nooit te laat, want ” remember “, niets is onomkeerbaar.

Door mijn kinderen nu te helpen zo gezond mogelijk te eten, ben ik als ” oma ” toch al preventief bezig, met een gezonde basis te creëren voor mijn eventuele nageslacht😉

8 thoughts on “Wanneer is een vrouw klaar om zwanger te worden?

  1. Mooi stukje hoor Marion. Fijn dat je dit weer deelt! Ik hoop dat een hoop (toekomstige) mama’s, papa’s en kindjes er wat aan hebben..

    Liefs

    • Dank je.
      Ik ben ook blij dat jij er blij mee bent.
      Ik hoop ook dat toekomstige papa’s en mama’s hier iets aan zullen hebben.
      Deze informatie is volgens mij hard nodig.
      Het is toch verschrikkelijk als je hoort dat een moeder een paar koppen koffie achterover slaat en wat blikjes Red Bull, alleen maar omdat de baby in haar buik niet genoeg beweegt?????
      Dit soort dingen zijn tegenwoordig aan de orde van de dag!
      Zelf was ik ook (erg) onwetend maar op het moment dat ik zwanger raakte kwam toch wel de omslag.
      Niet dat het toen allemaal vlekkeloos verliep, maar ik werd me wel bewust van de grote verantwoording die ik droeg ten opzichte van het kindje in mijn buik.
      Mijn hart huilt voor de kindjes die nu reeds met uitgeputte bij-niertjes bij hun moeder in de buik zitten (daarom beweegt zo’n kindje ook niet, het arme wicht is blijkbaar nu al niet vooruit te branden).
      Maar mijn hart huilt ook voor alle onwetende moedertjes, vandaar mijn blog😉
      Jij ook bedankt voor het reageren, dat waardeer ik enorm🙂

  2. Grappig het eerste stuk over kinderen willen is zo herkenbaar.
    Gelukkig heb ik deze wijsheid wel voordat ik aan kinderen begin, nu alleen nog de man van mn dromen vinden😉
    Ben wel benieuwd wat je vind van de vele echo’s (kan elke 4 weken als je t goed plant) enzo tijdens zwangerschap en hoe je dat het beste aan kan pakken.
    Misschien een idee voor een nieuwe blogpost?

    • Gelukkig maar dat jij die wijsheid wel hebt en ik weet zeker dat je met zoveel wijsheid in pacht zeer zeker de man van je dromen zult vinden, dat kan haast niet anders.😉
      Tja, wat die (pret) echo’s betreft?
      Ik ben daar eigenlijk niet zo mee bezig. In mijn tijd hoefde dat ook niet want je kreeg ter preventie maar 1 of hooguit 2 echo’s, dus ik heb me er niet echt in verdiept.
      Wat bedoel je met: hoe je dat het beste aan kunt pakken?

      Groetjes van Marion.

  3. Bedankt voor dit bericht!
    Voorlopig krijg ik nog geen kinderen en moet ik nog een boel in mijn eetpatroon veranderen. Maar ik ga een gedeelte uitprinten zodat ik mezelf er aan kan blijven herinneren. Ik hoop dat ik daardoor makkelijker van mijn suikerverslaving af kom.

    • Hoi Indy,

      Leuk om jou welkom te mogen heten op mijn blog.
      Goed idee trouwens van dat uitprinten.
      Misschien heb je nog vriendinnen die hier ook in geïnteresseerd zijn, kun je hun gelijk ook een kopietje geven😉
      Hoe meer mensen dit weten hoe beter.
      Dus je bent (nog) suiker-verslaafd?
      Neem je rustig de tijd om eens rond te neuzen op mijn blog.
      Door de tips die ik op mijn blog heb geplaatst ben ik in ieder geval van mijn suikerverslaving afgekomen.
      Wie weet, misschien ben jij er ook mee geholpen.
      Heel veel succes met ‘ afkicken ‘🙂

      • Bedankt, ik zal de rest van je blog ook eens goed door gaan lezen de komende dagen.
        Mijn vriendinnen zijn jammer genoeg nog niet zo met gezonde voeding bezig, maar wie weet kan ik ze over een tijdje wel een kopie geven😉

      • Links op mijn blog heb ik categorieën aangemaakt.
        Op die manier kun je wat gerichter zoeken.
        Ik ben benieuwd of je iets met mijn tips kunt beginnen.
        Jammer voor je vriendinnen dat ze (nog) niet met gezonde voeding bezig zijn, maar ik begrijp het wel.
        Misschien worden ze naderhand door jou aangestoken als jij heel enthousiast wordt😉
        Ik hoop het echt want steeds meer jonge mensen krijgen last van ziektes die niet bij jonge mensen thuis horen ( eigenlijk ook niet bij oude mensen).
        Dat raakt mij persoonlijk heel diep.
        Ik vind dat de jonge generatie de dupe wordt van de voedingsindustrie.
        Jullie generatie wordt het hardst getroffen.
        Och ja, laat ik maar stoppen met preken en liever iets positiefs gaan doen om mensen enthousiast te krijgen voor gezonde voeding.
        Ik word echt blij merk ik, steeds als ik een jong persoon op mijn blog mag verwelkomen🙂
        Heel veel leesplezier op mijn blog.

Leave a Reply

