Lijst Van Groenten Die Als Rauwkost Gegeten Kunnen Worden

In de periode dat ik nog moest omschakelen van ongezonde voeding naar gezonde voeding, vond ik het nadenken over hoe ik dat het beste kon doen, en wat ik dan wel nog kon eten, het allermoeilijkste.

Ik heb toen voor mezelf een lijstje gemaakt waarop ik bijvoorbeeld in één oogopslag kon zien welke groenten als rauwkost gegeten kon worden. Dat heb ik uitgeprint en in een klapper gedaan met van die show-mappen. Naderhand had ik die klapper niet meer nodig omdat alles “automatisch ” ging, maar in het begin heb ik er veel baat bij gehad. Het klinkt misschien te simpel voor woorden maar je zult je verbazen over het feit dat dit soort dingen je veel tijd bespaart bij het uitpluizen van je maaltijden.

Andijvie
Bleekselderij
Chinese kool
Koolrabi
Komkommer
kropsla
Knolselderij
Kiemgroenten ( Alfalfa, Broccoli, Luzerne etc.)
Kruiden zoals peterselie, bieslook, basilicum, munt, koriander e.d
Lente-uitjes
Olijven
Pastinaak
Paprika
Rode bietjes (eerst koken)
Raapsteeltjes
Radijsjes
Rabarber
Ramenas
Rode kool
Rucola
Spinazie ( zomer)
Tuinkers
Tomaten
Uien
Veldsla
Venkelknol
Witlof
Waterkers
Wortelen
Witte kool
Winterpostelein
Ijsbergsla

Mocht ik er een paar zijn vergeten. laat het mij dan weten.

Leave a Reply

