“Malibu” zonder Alcohol

Malibu Smoothie

1 klein blikje kokosmelk

3 ananasringen

4 eetl. slagroom

En smoothen maar!

Ongeveer een jaar geleden heb ik eens een  Smoothie-workshop georganiseerd voor de vrienden van mijn zoon.

Eigenlijk hadden ze daar zelf min of meer om gevraagd. Wanneer zijn vrienden namelijk bij ons bleven slapen zagen ze dat wij smoothies maakten als ontbijt. Zij kregen dan ook een smoothie als ze dat wilden en vonden het heerlijk. Ze stonden hier heel erg voor open en wilden het zelf ook graag leren maken.

De smoothie workshop was een groot succes.  Het was heel erg gezellig om samen met die knullen over gezonde voeding te praten. Ik had dat eigenlijk niet verwacht en mijn zoon nog minder. Hij was uit voorzorg al boven gaan gamen voor het geval dat ik een flater zou slaan🙂 Toen hij echter merkte dat zijn vrienden het hartstikke leuk vonden en er ook serieus alles over wilden weten durfde hij  pas naar beneden te komen.

Een van zijn vrienden had ” Goedemorgen drinkontbijt “  meegenomen, met de bedoeling het aan mij te laten zien. Hij dronk hier iedere morgen een heel pak van. Hij dacht dat hij op deze manier gezond bezig was. Ik heb het voor hem geanalyseerd, uiteraard met mijn boekje over E- nummers erbij. Nou, je wilt niet weten wat daar inzit. Het is ook nog light dus dan weet je het wel. Light maakt het nog ongezonder dan dat het al is.. Hij heeft het meteen in de gootsteen uitgeschud  en zei dat hij die rotzooi dus voor de laatste keer had gedronken. Hij zei: ” en dan zetten ze er ook nog het Ik Kies Bewust logo op “.

Na afloop van de Smoothie-workshop heeft hij voor mij een persoonlijk logo ontworpen en er Smoothie party onder gezet. Hij had tegen zijn ouders gezegd: ik ga naar een Smoothie party net zoiets als Tupperware maar dan met smoothies. Ze waren zo enthousiast die knapen, geweldig. Ik zat echt op een roze wolk. Allemaal zeiden ze dat ze het niet hadden willen missen. Het was me zelfs gelukt om een smoothie te maken die op hun favoriete drankje Malibu leek maar dan zonder alcohol. Althans dat vonden zij. Ik weet niet of het klopt want ik drink dat nooit. Ik zou zeggen, probeer het zelf eens uit.

Het is een heerlijk drankje voor de zomer. Gezond en snel klaar.

Als je schrikt van de slagroom die erin zit lees dan wat ik schrijf over gezonde vetten in de categorie: Omschakelen naar gezonde vetten.

Remember FAT IS NOT BAD.

Leave a Reply

