Voeding uit plastic verpakkingen is dodelijk voor de hersenen

Voeding uit plastic verpakkingen is mogelijk dodelijk voor onze hersenen en de oorzaak van ernstige psychische problemen.
Canadese onderzoekers ontdekten dat Bisphenol A (BPA), de chemische stof die gebruikt wordt voor plastic flesjes en andere verpakkingen, mogelijk de oorzaak is voor het beschadigen van talloze hersenfuncties zoals leren en geheugen.
Bisphenol A vergroot ook de kans op suikerziekte en hartziekte.
BPA kan kanker, overgewicht en onvruchtbaarheid veroorzaken.

Canada ziet BPA als giftige stof en verbied de verkoop van baby flesjes met deze stof. Onze keuringsdienst zegt dat deze flesjes veilig zijn. De vraag is wie je gelooft……

Waarschuwing aanstaande en jonge moeders

Bisphenol A (BPA) is een zeer giftige hormoonverstorende stof voor de mens en vooral voor baby’s.
Bisphenol A zit ongeveer overal in.
Het is vooral verontrustend dat ons voedsel verpakt wordt in plastic waarin zich deze giftige stof bevindt, denk zeker aan flesjes mineraalwater en babydrinkflesjes.

Het probleem is dit: wanneer je warme vloeistof in plastic flesjes doet, gaat de Bisphenol  ” lekken” in de voeding of drank.

Of zoals jonge moeders vaak doen, het babyflesje met inhoud opwarmen in de magnetron. Nooit doen!!!

Denk ook eens aan de plastic koffiebekers die gevuld worden met hete koffie.

Plastic flesjes drinkwater worden in de fabriek met water gevuld terwijl het plastic nog heet is, daardoor komt de BPA in het water.
Vervolgens leggen onze kinderen deze flesjes weer in de zon, het plastic warmt weer op, er wordt opnieuw BPA afgegeven aan het drinkwater, dubbele dosis vergif dus.
Ruik maar eens aan zo’n flesje als het warm is, het ruikt echt chemisch.

Steeds meer fabrikanten besteden aandacht aan BPA en proberen ons consumenten gerust te stellen. Laat je alstublieft niet om de tuin leiden. Zoals altijd is de voedingsmiddelen-industrie maar met één ding bezig: het verhogen van hun omzet, dat is in hun belang. Niet in het belang van jou of onze kinderen.

Hoe kan je BPA zoveel mogelijk ontwijken?

Gebruik BPA vrije flesjes of glas. Glas is namelijk schoon en veilig.
Warm nooit babyvoeding en drinken op in de magnetron.
Koop alles weer lekker ouderwets bij een groenteboer en slager en zo min mogelijk voorverpakte voeding (uit de supermarkt).

Hier een link waar babyflesjes te krijgen zijn zonder deze schadelijke stof  http://www.tomsbabycare.com

Als wij water meenemen voor onderweg gebruiken we deze BPA-vrije super handige flesjes en ze zijn nog leuk om te zien ook.

 

Had ik dit (en andere dingen) allemaal maar geweten vóór dat ik zwanger werd.

In welk plastic zit de stof BPA ?

Op  plastic verpakkingen staat meestal een nummer.
Plastic flesjes, bekers en voedselverpakkingen met de nummers 1, 3, 6 of 7 bevatten BPA.
Nummer 7 bevat het meeste van deze giftige stof, de nummers 2 en 4 bevatten geen BPA.

Google verder op Bisphenol A en zorg dat je geïnformeerd raakt over deze en nog veel meer wantoestanden.

In Nederland lopen we hopeloos achter. Dit zal op lange termijn drastische gevolgen hebben voor de gezondheid.
Vooral voor de gezondheid van onze kinderen.
Naar ik heb horen vertellen worden er nu al speciale kinderkanker ziekenhuizen gebouwd. Dat is toch niet normaal?
Ik blijf het zeggen: Daar moet een reden voor zijn! Het is niet natuurlijk dat mensen en vooral al zeer jonge kinderen zo ernstig ziek zijn.

1 op de 3 mensen sterft aan kanker. 

 

 

 

4 thoughts on “Voeding uit plastic verpakkingen is dodelijk voor de hersenen

    • Beste meneer Gooijer,

      Bedankt dat u zich de moeite heeft getroost om deze links door te sturen.
      Het eerste artikel heb ik ( meer om u een plezier te doen) gelezen, het tweede artikel niet want mijn Engels is helaas niet zo goed.
      Zelf hecht ik geen waarde aan de informatie van het voedingscentrum, ik haal mijn gezondheidskennis liever ergens anders vandaan zoals van deze (onafhankelijke) site:
      http://www.leefbewust.com/themas/bisphenol_a.html
      Maar daarin is iedereen vrij natuurlijk!

      Met onafhankelijk bedoel ik te zeggen: dat een site niet wordt gesponsord door de voedings-en/of farmaceutische industrie.
      Mocht u zich nog verder willen verdiepen in dit thema dan zult u middels bovenstaande link heel veel informatie over BPA kunnen vinden, informatie die door mensen wordt gegeven die ik nou niet bepaald dom of niet goed geïnformeerd zou kunnen noemen.
      Maar oordeelt uzelf.

      Nog even een kanttekening wat betreft het artikel van het voedingscentrum:
      Ik persoonlijk wil het liefst helemáál geen chemische stoffen binnen krijgen, no matter wat iemand anders daar ook voor iets ‘interessants’ over te zeggen mag hebben.
      Ik laat namelijk niemand voor mij bepalen hoeveel giftige chemische, hormoon,hersen- en zenuwstelselverstorende stoffen ik binnen mag krijgen,dat laat ik liever aan mijn gezond verstand over en die zegt: ver vandaan blijven!!!!
      Het liefst zou ik natuurlijk willen dat iedereen er zo over dacht maar dat is (helaas) niet aan mij.

      Gezonde groetjes en hopenlijk veel leesplezier van Marion.

Leave a Reply

