Oorzaak en gevolg

Veel mensen in mijn omgeving hoor ik vaak zeggen:  ” Ik leef al jaren zo en het gaat toch goed? ” Precies dat heb ik ook altijd gedacht. Nu weet ik beter. Oorzaak en gevolg is een lange termijn proces.

Een proces wat niet direct zichtbaar is. Bij mensen die uit een sterk geslacht komen kunnen de gevolgen van hun slechte eet- en leefpatroon pas op latere leeftijd uitbreken. Maar bij mensen die het niet zo goed getroffen hebben zullen de gevolgen al veel eerder zichtbaar zijn.

Het volgende beeld heeft voor mij duidelijk gemaakt dat ” vervuiling ” van ons lichaam aan de oorsprong ligt van chronische en allerlei enge ziekten. Dat maakt dat ik mijn nieuwe eet -en leefstijl ineens wel vol kan houden.

Ik probeer het een beetje ” simpel ” uit te leggen. Onze cellen bevinden zich in ons lichaamsvocht het lymfevocht . Als het vocht waarin onze cellen zich bevinden vervuild raakt door opeenstapeling van afvalstoffen, ten gevolge van verkeerde eet-en leefgewoonten, dan gaan de afvalstoffen onze cellen binnendringen. Dit proces moeten we zien te voorkomen want wanneer afvalstoffen de celkern beschadigden geeft dat een hoop gedonder. Dan krijg je beschadiging van het DNA. Het is dus heel belangrijk dat we ons ” lichaamsvocht ” zo schoon mogelijk proberen te houden, door het eten van alleen maar natuurlijke, verse voeding en geen voeding die vol transvetten zit en chemische middelen ( bestrijdingsmiddelen, E- Nummers, gifstoffen uit plastic ( flesjes ). Over medicijnen, koffie, roken, alcohol, e.d nog maar te zwijgen.

Als we jong zijn bevindt ons lichaamsvocht zich nog in goede staat. Dit is ook weer afhankelijk van hoe onze ouders en voorouders hebben geleefd. Je geeft de gevolgen van je levensstijl namelijk door aan je kinderen. Dat noemen wij dan ” Het zit in onze genen “. Maar hetgeen in onze genen zit is een verkeerde manier van eten en leven.

Enfin, onze organen zijn ( als het goed is ) nog vitaal als we jong zijn. Onze manier van eten en leven bepaalt of dat zo blijft. Leef je er al die jaren maar op los en bevuil je jouw lichaam voortdurend met junk = afval dan krijg je gegarandeerd op een leeftijd tussen de 40 en 50 de rekening gepresenteerd. Als je geluk hebt. De meeste mensen treft dit al eerder.

Ik vond dit vrij schokkend om te ervaren maar nu ben ik hartstikke blij dat ik deze informatie heb. Het heeft bij mij voor een mentaliteitsverandering gezorgd.Ik hoef mezelf er alleen maar aan te herinneren dat ik mijn lijf niet alleen van buiten moet reinigen maar op de eerste plaats ook van binnen moet schoonhouden.

Wist je trouwens dat als je veel last hebt van transpiratiegeur, dat een teken is van teveel afvalstoffen in je lichaamsvocht? Het is zo logisch allemaal.

Ik hoop dat ik nog een beetje op tijd ben begonnen aan mijn nieuwe ( eigenlijk oeroude ) levensstijl. Ik was namelijk al 40 jaar toen bij mij het roer omging. De tijd zal het leren. Tot aan die tijd wil ik zoveel mogelijk mensen informeren over de gevolgen van een slechte voeding op onze gezondheid.

Leave a Reply

