Als ik mijn kinderen niet goed opvoed maakt het niet uit wat ik verder nog bereik!

jackie Kennedy

Ik was altijd heel perfectionistisch, ik wilde me altijd voor de volle 100% geven bij alles wat ik deed en ik kon goed leren.
Ik wilde werken, reizen, de wereld veranderen, iets bereiken in mijn leven en nog zoveel dingen meer…..
Maar ik had ook een hele grote kinderwens, die liep als een rode draad door mijn leven…….

Ik heb achteraf niet het gevoel dat ik mijn dromen heb opgegeven voor mijn kinderen, er is gewoon een andere droom voor in de plaats gekomen.
Het gezond zien opgroeien van mijn kinderen en ze het beste meegeven aan zorg, aandacht, liefde en veiligheid.

Voorlopig ben ik nu dus nog even de verandering die ik in de wereld wil zien op kleine schaal bij mij thuis.

Gewoon MAMA  zijn, ook dan kunnen al mijn individuele eigenschappen en kwaliteiten aan bod komen.

Mama’s laten we onze allerbeste kwaliteiten in dienst stellen van onze kinderen.

We willen vrouwen zijn die de maatschappij organiseren! Maar doen we dat niet op de best mogelijke manier met het opvoeden van onze kinderen?

Ik houd me nu gewoon bezig met de dingen waarvan ik voel dat een MAMA zich bezig ‘moet’ houden, niets meer niets minder.
Ik doe die dingen waarvan ik voel dat ze gedaan moeten worden puur en alleen omdat het nodig is, omdat dit nu eenmaal in het voordeel is van mijn gezin.
Ik heb daar zelf voor gekozen maar ook als ik geen keuze had gehad had ik uiteindelijk toch voor mijn kinderen gekozen, omdat kinderen nu eenmaal niet vragen om geboren te worden.
Ik vind dat ze het waard zijn om de best mogelijke, optimale verzorging te krijgen die maar mogelijk is.

Ik weet niet onder welke ‘ stroming ‘  ik nu val?
Waarschijnlijk onder de stroming  (bloggende) HUISMUTS , maar ik ben blij met de titel die ik heb bereikt🙂

bloggende huismuts

 

Leave a Reply

