Jamie Oliver’s Magimix foodprocessor

Los van het feit dat ik stapel gek ben op Jamie Oliver heb ik deze foodprocessor aangeschaft omdat ik nog meer van mezelf houd.

Veel groenten eten is gezond maar urenlang groenten staan snijden vond ik minder. Aangezien mijn zoon bij ieder spikkeltje in zijn eten een rolberoerte kreeg, koos ik eieren voor mijn geld en ben de groenten gaan fijn malen. Nu doe ik dat uiteraard niet meer, behalve als ik een gladde saus nodig heb voor een gerecht.

De foodprocessor is een handig hulpmiddel voor kinderen die geen groenten eten. Als ik soep maakte, ging alle groenten die hij niet at eerst door de foodprocessor. Zelfs broccoli. Geloof het of niet, er gaat een kleine pompoen door mijn spaghettisaus en er kraait geen haan naar. De pompoen uiteraard eerst schoonmaken en koken. In pompoen zit magnesium. Het mineraal dat een kalmerende werking heeft op het zenuwstelsel. Veel mensen, vooral kinderen, hebben een tekort aan magnesium. Als je wil dat ze minder door de klas heen stuiteren: geef ze dan magnesium-rijke voeding.

magimix

Leave a Reply

