Geef ons heden ons dagelijks brood

Maar het is beter om het zelf te maken. Al eens de ingrediënten bekeken op het supermarkt brood? In een zelfgebakken brood zitten vijf ingrediënten. Namelijk: water, meel, zout, gist en vet. Dit hoort ook zo. Alles wat er meer inzit is om het brood langer houdbaar te maken en hoort niet in een lichaam thuis.

Toen ik mijn brood zelf ging bakken had ik die houdbaarheidsmiddelen sowieso niet meer nodig. Een brood haalde de volgende dag niet eens, zo snel ging het op.

De voorbereidingen om een brood te bakken kosten mij vijf minuten per dag. Maar dan heb je ook wat.

Ik weet nog goed dat ik mijn eerste brood bakte. Ik had er allerlei zaadjes en pitjes doorheen gedaan. Ik was in de veronderstelling dat mijn zoon mijn zelfgebakken brood toch niet zou eten. Tot mijn grote verbazing at hij het wel. Hij vond het heerlijk. Hij genoot van de aandacht blijkbaar. We hadden ten slotte samen ons eerste brood gebakken. Tijd, aandacht, geborgenheid en veiligheid scheppen is ook je kind voeden.

Het leuke aan zelf brood bakken is de geur van vers gebakken brood. Je wordt er spontaan blij van.

Leave a Reply

