Zorg goed voor jezelf

Een persoon met een gezond voedingspatroon is: optimistisch en enthousiast, positief, creatief en gelukkig. Zit goed in zijn vel en is een bron van inspiratie voor anderen. Wie goed voor zichzelf zorgt, kan open staan voor anderen. Wie alleen maar voor zichzelf zorgt, is een egoïstisch persoon.

Wie slecht voor zichzelf zorgt is: snel vijandig, boos, niet te genieten en geen bron van vreugde voor anderen. Mensen die hun voeding niet verzorgen hebben een sterke behoefte aan koffie, suiker, chocolade, sigaretten. Zij voelen zich niet prettig en worden gemakkelijk depressief. Zij kunnen hun problemen niet aan en zijn zelden te genieten.

Een verkeerde voeding geeft enorm veel afvalstoffen, dit noemen we in de natuurgeneeskunde: homotoxicose, ook wel zelfvergiftiging genoemd. Door hun klachten zetten deze mensen zich voortdurend centraal en koesteren eigenwaan. Het is deze vorm van zelfvergiftiging die het zenuwstelsel prikkelt en voor wisselende stemmingen zorgt.

Gebrekkige zelfzorg leidt tot zelfvernietiging!

 Uit: ‘Voedingsadviezen’ – Uitgeverij Arinus

Zorg dat je later niet hoeft te zeggen:

Als ik geweten had dat ik zo lang zou leven, had ik beter voor mezelf gezorgd.

One thought on “Zorg goed voor jezelf

  1. Leuk stukje! Ik herken dit zelf ook uit mijn eigen leven.
    Sinds een lange tijd probeer ik ook beter voor mijzelf te zorgen (weinig suikers en afvalstoffen) en ik heb mij nog nooit zo goed gevoeld!
    Het is erg met de wereld gesteld op het moment. Iedereen die alles maar in zijn mond stopt zonder aan de consequenties na te denken. Het is fijn dat er mensen op de wereld zijn die hier net zo over denken als ik.

Leave a Reply

