Een gedicht dat je uitnodigt om helemaal te zijn wie je bent

 

 

Heeft iemand je wel eens gezegd dat je goed genoeg bent?
Fluistert iemand je steun en bemoediging toe?
Heeft iemand gezien hoe jij je best doet om te roeien met de riemen die je hebt?
Is er iemand blij als je thuiskomt, die je succes wenst als je weggaat?
Is er iemand die het gefluister van je dromen hoort en je aanmoedigt er achter aan te gaan?
Is er iemand om je geluk mee te vieren, onbedaarlijk mee te lachen en ook het diepste van je depressie mee te delen?
Zegt iemand dat elk gevoel er mag zijn en dat alles ook weer voorbij gaat?
Dat het na iedere winter ook echt weer voorjaar wordt?
Is er iemand die je toejuicht en zegt dat je vals mag zingen, gekker dan gek mag doen,
mag gillen en keihard mag lachen, dat je kleurrijk en ongewoon mag zijn?
Is er iemand die blij is dat je bestaat en die je nooit zou willen missen, omdat er niemand is zoals jij?
Weet iemand dat je altijd het beste neerzet van wat je op dat moment ook maar kunt,
en die dat goed genoeg vindt, ook al kan het morgen misschien beter?
Is er iemand op wie je kunt bouwen zonder gevangen te zijn?
Is er iemand die fluistert dat je net zo perfect bent als een sneeuwvlok, een regendruppel in de lente?
Is er iemand die echt van je houdt?

Ik wens dat jijzelf diegene bent.
Ik wens jou de ont-dekking:
Je was het zelf op wie je wachtte.

Geschreven door Annie Heesters

6 thoughts on “Een gedicht dat je uitnodigt om helemaal te zijn wie je bent

    • Hoi Miriam,
      Welkom op mijn blog.
      Graag gedaan hoor en jij ook bedankt voor het reageren.
      Het is altijd leuk als een lezer of lezeres zijn of haar waardering laat blijken door het geven van een welgemeende, openhartige reactie.
      Hartstikke leuk, ik kan dat zeer waarderen.

      Groetjes Marion.

    • Precies hetzelfde effect had dit ook op mij.
      Ik kan me voorstellen dat het juist nu erg aanspreekt, in deze tijd van het jaar zijn mensen toch altijd gevoeliger voor ‘liefde’ zeg maar…..
      Mooi om te lezen dat dit gedicht meer mensen zo diep raakt.
      Leuk dat je dit deelt, bedankt daarvoor.

  1. Hai Annie , mooi en treffend! Dank! Aan het einde van mijn meditatiebijeenkomsten lees ik altijd iets voor, iets waaraan ik mij kan verbinden, wat ik vanuit mijn hart kan delen. Mag ik dit voor lezen? Ik hoor het graag van je. Warme groet van Ingrid

Leave a Reply

